یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

بنیاد موزیلا دومین نسخه آزمایشی(‪ (Beta 2‬از نگارش جدید و دوم از مرورگر فایرفاکس خود را منتشر کرد. به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، نسخه آزمایشی جدید مرورگر "فایرفاکس ‪ "۲/۰‬دارای ظاهری بهینه‌سازی شده بوده و همچنین یک قابلیت جدید مبارزه با حملات اینترنتی از نوع "فیشینگ" بدان افزوده شده‌است.

نسخه آزمایشی جدید این مرورگر در زمینه جستجوی اینترنت تقویت شده، قابلیت بررسی و غلط یابی اطلاعات تایپ شده توسط کاربر بدان افزوده شده و توانایی مشاهده چند وب سایت در یک پنجره مرورگر(‪ (Tab Browsing‬در آن تقویت شده‌است.

با توجه به تصمیم "موزیلا" مبنی بر انتشار یک نسخه موقت پیش درآمد و کامل از این مرورگر در تاریخ ‪ ۱۹‬سپتامبر، به نظر می‌رسد نسخه آزمایشی که به تازگی از سوی "موزیلا" منتشر شده آخرین نسخه آزمایشی "فایرفاکس ‪"۲/۰‬ بوده و "موزیلا" پس از ‪ ۱۹‬سپتامبر نسخه نهایی "فایرفاکس ‪ "۲/۰‬را منتشر خواهد کرد.

شرکت "مایکروسافت"، تولیدکننده مرورگر غالب "اینترنت اکسپلورر" نیز چند روز قبل نسخه پیش درآمد و کامل از مرورگر جدید "اینترنت اکسپلورر ‪ "۷‬را منتشر کرده بود که هم‌اکنون به صورت رایگان از وب سایت مایکروسافت قابل دانلود است و به نظر می‌رسد این شرکت نیز تا پایان سال میلادی جاری نسخه نهایی "اینترنت اکسپلورر ‪ "۷‬را عرضه کند.

بنیاد "موزیلا" در سالهای اخیر موفق شده با عرضه مرورگر دارای کد باز "فایرفاکس" به تنها رقیب جدی "مایکروسافت" در زمینه مرورگرهای اینترنتی بدل شده و بخش بزرگی از کاربران "اینترنت اکسپلورر" را به سوی خود جلب کند.

آخرین آمارهای موجود نشان می‌دهد هم‌اکنون حدود ‪ ۱۳‬درصد از کاربران اینترنت در جهان از مرورگر "فایرفاکس" برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند و این درحالی است که سهم بازار مرورگر "اینترنت اکسپلورر" شرکت مایکروسافت که زمانی بیش از ‪ ۹۰‬درصد کاربران اینترنت از آن استفاده می‌کردند، هم‌اکنون به حدود ‪ ۸۰‬درصد کاربران اینترنت، کاهش یافته‌است.

کد خبر 3363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز