رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افکار عمومی را برآیند حقیقت دانست و گفت: در شرایطی که ملت ما آگاهانه در همه عرصه‌ها به ویژه در زمینه انتخابات وارد می شود مصلحت نیست دخالت بخشی از نظام در ر‌أی مردم تجلی یابد.

به گزارش مهر، اکبر هاشمی رفسنجانی که در دیدار جمعی از مدیران و اصحاب رسانه سخن می گفت، اظهار داشت: مردمی که در سایه اطلاع رسانی آگاهی می‌یابند بهتر تصمیم گیری می کنند و قطعا تصمیم جمعی نسبت به تصمیمی که توسط افراد و گروه‌های خاص اتخاذ می شود از ضریب اشتباه کمتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تشخیص صلاحیت‌ها باید بر اساس قانون موجود که نواقصی هم دارد عمل شود و در زمینه تبلیغات نیز نباید امکانات دولتی و حکومتی به نفع گروه‌ها و جریانات استفاده شود بلکه هر کس باید با امکانات خود وارد عرصه رقابت شود.

رئیس مجلس خبرگان افزود: مسئولان اجرایی باید در اخذ آرا نهایت امانت‌داری را داشته باشند و مسئولان نظارت نیز باید مراقب رعایت همه شئون قانونی باشند و در شمارش و اعلام آرا و داوری در حل اختلافات نیز باید بر اساس قانون عمل کرد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه ملت ایران مسلمان و پیرو اهل بیت و معتقد به احکام اسلامی هستند، لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی را یاد آور شد و به رسانه‌ها توصیه کرد در آگاه کردن مردم برای برگزاری انتخابات مطلوب نقش آفرینی کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان از رسانه‌ها خواست که در آگاه کردن افکار عمومی که رسالت انبیا بوده است امانت‌داری را رعایت نمایند، نظرات خود را بر واقعیت های موجود تحمیل نکنند، در نقد آزاد نیز مواظب باشند که تحریفی صورت نگیرد و گروه‌ها را به ائتلاف رهنمون سازند و فضای انتخابات را سالم نگه دارند.

کد خبر 33623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز