همشهری دو : کاروان‌های مختلفی از شهرهای مختلف کشور حالا راه‌افتاده‌اند تا در ۳روز آینده در مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) شرکت کنند.

مرقد امام خمینی ره

خب، حدود 2ميليون نفر در اين مراسم حضور خواهند داشت و رهبر معظم انقلاب هم روز چهاردهم در حرم حضرت امام (ره) سخنراني خواهند كرد. اينجا چند توصيه جمع‌وجور برايتان آورده‌ايم كه براي حضور در اين مراسم به كارتان مي‌آيد.

مراسم ويژه ارتحال حضرت امام‌خميني(ره) مثل سال‌هاي قبل، از شب چهاردهم خرداد‌ماه آغاز مي‌شود. مراسم روز يكشنبه از ساعت ۹ صبح با تلاوت آيات قرآن كريم و سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين «حاج سيدحسن خميني»، يادگار حضرت امام در صحن شهيد «آيت‌الله حاج آقا مصطفي خميني» و فضاهاي پيرامون آن آغاز مي‌شود. سپس عزاداران روح خدا، مهمانان خارجي، مقامات كشوري و لشكري و اعضاي بيت شريف امام راحل از بيانات ارزشمند حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامي (مدظله‌العالي) بهره‌مند خواهند شد. اما مراسم در اينجا به پايان نمي‌رسد. شب 15خرداد در حرم مطهر مراسم ويژه گراميداشت قيام ۱۵ خرداد برگزار مي‌شود.

اول از همه به پايتخت‌نشين‌ها يادآوري كنيم كه صد‌ها‌هزار نفر از عاشقان امام راحل از سراسر كشور در روزهاي ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد وارد تهران مي‌شوند تا در مراسم ويژه اين ايام شركت كنند. اين، يعني در مراسم 3روزه منتظر شلوغي مسيرهاي منتهي به بهشت زهرا(س) و ترافيك منطقه‌اي باشيد. سعي كنيد 3-2ساعتي پيش از شروع هر برنامه در صحن حاضر شويد تا جاي بهتري نصيبتان شود.

با توجه به آمادگي كامل ناوگان حمل‌ونقل عمومي پايتخت در اين ايام، توصيه مي‌كنيم تا قيد خودروي شخصي‌تان را بزنيد و با يكي از وسايل نقليه‌ عمومي كه با آن راحت‌تريد براي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام به آنجا برويد. مطمئن باشيد اينطوري خيلي كمتر درگير گرماي شديد خرداد و ترافيك سنگين و پيدا كردن جاي پارك مناسب خواهيد شد. بد نيست بدانيد با اتوبوس، تاكسي و مترو مي‌توانيد از هر كجاي تهران راحت و آسوده به حرم برويد و برگرديد.

اگر از ما مي‌شنويد بهترين وسيله براي حضور در مراسم ارتحال امام(ره) همين مترو است. هم خنك است، هم دقيق و به‌موقع و هم ايمن و در دسترس. تمام ايستگاه‌هاي خطوط مختلف مترو از ساعت ۵ /5 صبح به روي زائران حرم امام(ره) باز است. ضمن اينكه سفر با مترو در روز ۱۴خرداد براي عموم شهروندان رايگان اعلام شده و مدت زمان انتظار براي رسيدن قطار‌ها نسبت به روزهاي عادي كاهش يافته است. 2ايستگاه خط يك «شاهد» و «حرم مطهر» كه به مكان برگزاري مراسم نزديك‌ترند، براي ميزباني از مهمانان تهراني و شهرستاني به‌صورت كامل آماده شده‌اند.

سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران هم از ديگر بخش‌هايي است كه براي ارتقاي سطح ايمني زائران در 3روز مياني خرداد‌ماه به حالت آماده‌باش درخواهد آمد. اين سازمان در ۹۹ نقطه اطراف حرم مطهر ۳۰۰ نفر از نيرو‌هايش را مستقر كرده تا از بروز مشكلات احتمالي جلوگيري كند. پليس راهور ناجا هم از حضور و آماده‌باش نيرو‌هايش براي برگزاري هرچه ايمن‌تر مراسم بزرگداشت ارتحال امام خبر داده است. به همين منظور مسير راه‌ها و پاركينگ‌هاي هر استان با رنگ و شماره مشخص شده تا از بروز اختلال در حركت خودرو‌ها و ترافيك سنگين جلوگيري شود. اشخاصي كه قصد دارند با خودروي شخصي به زيارت مرقد مطهر امام(ره) بيايند به پيام‌هاي پليس توجه داشته باشند و براي شناسايي پاركينگ و مسير مناسب از نيروهاي پليس راهور كمك بخواهند.

کد خبر 335678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha