سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان ژاپن با اکثریت آرا، طرح عدم اعتماد به کابینه شینزو آبه نخست وزیر این کشور را رد کرد.

طرح عدم اعتماد به کابینه آبه رای نیاورد

به گزارش ايرنا روز سه شنبه تلویزیون ان اچ کی، به دنبال ارایه طرح عدم اعتماد به کابینه شينزو آبه از سوی احزاب مخالف، مجلس نمایندگان تشکیل جلسه داد و با اکثریت آرا این طرح پیشنهادی را رد کرد.

نمایندگان دو حزب حاکم لیبرال دمکرات و کمیتو و یک حزب مخالف دیگر با اکثریت آرا طرح پیشنهادی عدم اعتماد به کابینه را رد کردند.

چهار حزب اصلی مخالف دولت در ژاپن، با استناد به تاخیر دولت در اجرای طرح افزایش مالیات بر مصرف و شکست طرح اقتصادی «آبه نومیک»، طرح عدم اعتماد به کابینه را تقدیم مجلس کردند.

رهبران احزاب مخالف دمکرات، کمونیست، سوسیال دمکرات و حزب زندگی مردم و تارو یاماموتو و دوستان، پس از تصمیم آبه برای به تعویق انداختن افزایش مالیات از هشت به 10 درصد برای بار دوم، پیشنهاد خود در خصوص عدم اعتماد به کابینه نخست وزیر را به مجلس نمایندگان دادند.

احزاب مخالف بر این عقیده اند که دولت قادر به ایجاد شرایط لازم برای اجرای این افزایش مالیات ندارد و با اینکه در سال 2014 قول داده بود تا در اجرای طرح تاخیری صورت نگیرد اما برای دومین بار به دنبال به تعویق انداختن آن است.

قرار بود دولت افزایش مالیات بر مصرف از هشت به 10 درصد را در سال 2015 اجرایی کند که دولت آن را یک و نیم سال و تا آوریل 2017 به تعویق انداخت و اکنون به دنبال تعویق دوباره آن تا اکتبر 2019 میلادی است.

در مقابل حزب حاکم لیبرال دمکرات براین عقیده است که اقتصاد ژاپن با سیاست های اقتصادی دولت بهبود یافته و شرایط اشتغال و دستمزد بهتر شده است.

مجلس نمایندگان ژاپن 475 نماینده دارد و مدت آن چهار سال است.

اکثریت در این مجلس با حزبی است که 238 کرسی را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 335606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha