سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفاده از پهپادها امروزه با افزایشی قابل توجه مواجه شده‌است،‌ پدیده‌ای که می‌تواند مسائل امنیتی جدی را به وجود آورد،‌اگر این پهپاد‌ها در مسیر پروازهای تجاری یا مسافربری قرار گیرند،‌یا از مکان‌های ممنوعه تصویربرداری کنند چه رخ خواهد‌داد؟

عقاب

براساس گزارش نيويورك‌تايمز، اين پهپاد‌ها حتي مي‌توانند حامل بمب باشند،‌از اين رو به زمين نشاندن ايمن آنها مسأله‌اي است كه كشورهاي مختلف در تلاشند آن را حل كنند.

اكنون شركتي هلندي نوعي راه‌حل براي اين مشكل يافته‌است: عقاب‌ها.  اين شركت در تلاش است اين پرندگان تيز‌چشم را به گونه‌اي آموزش دهد كه بتوانند پس از دريافت دستور، پهپادي را به زمين بنشانند. عقاب‌ها پيش از اين نيز به صورت طبيعي به پهپاد‌ها حمله كرده‌اند،‌ اما شركت Guard from Above قصد دارد اين پرندگان را با پاداش غذايي به گونه‌اي آموزش دهد تا مثل سگ‌هاي نگهبان به پهپاد‌هاي كوچك حمله كنند.

اين شركت رويكرد خود را راه‌حلي ابتدايي براي مشكلي پيچيده توصيف مي‌كند. درحال حاضر كشورهاي مختلف براي استفاده از پهپهاد‌ها مقرارتي متفاوت را وضع كرده‌اند، با اينهمه نتوانسته‌اند به خوبي با مشكل پرواز غيرقانوني پهپاد‌ها مقابله كنند. راه‌حل‌هايي مانند مسدود كردن سيگنال‌هاي هدايت‌گر پهپاد‌ها يا شليك به پهپاد‌ها همواره مطرح بوده‌اند،‌ اما اين شيوه‌ها به سقوط اين پرنده‌هاي بدون سرنشين ختم مي‌شود كه ممكن است باعث وارد آمدن خسارت جاني يا مالي روي زمين شود.

اما عقاب‌ها به رسم طبيعتي كه دارند، شكار خود را در هوا يا زمين گرفته و به مكاني ديگر مي‌كشانند تا در آرامش آن را بخورند، و در صورتي كه همين‌ رفتار را با پهپاد‌ها انجام دهند، مشكل سقوط رفع خواهدشد.

از اين رو نيروي پليس هلند تصميم دارد به زودي و پس از انجام آزمايش‌هاي ميداني عقاب‌هاي خود را راهي آسمان‌ كند. پليس متروپليتن در لندن نيز در نظر دارد سياستي مشابه را در پيش گيرد.

کد خبر 335557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha