یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا آغاز‌ماه مبارک رمضان و در شرایطی که هوا روزبه‌روز گرم‌تر می‌شود، بازار تئاتر در تهران همچنان داغ است و در سومین‌ماه فصل بهار، سالن‌های حرفه‌ای و نیمه‌‌حرفه‌ای با همراهی تماشاخانه‌های خصوصی و فرهنگسراها میزبان بیش از ۸۰اجرا هستند.

تئاتر
  • تئاترشهر و سنگلج

مجموعه تئاترشهر اين روزها ميزبان 3نمايش است؛ شكرخدا گودرزي اجراي نمايش 120دقيقه‌اي «راه مهر، راز سپهر» را تا نيمه خرداد در سالن اصلي ادامه مي‌دهد و اين نمايش ملهم از شاهنامه فردوسي هر روز ساعت 20:30روي صحنه مي‌رود. اجراي «بيگانه» آلبر كامو به كارگرداني مسعود دلخواه از اول خرداد در چهارسو آغاز شده و اين نمايش 100دقيقه‌اي ساعت 21 اجرا مي‌شود. «اكتبر ۱۹۴۲ پاريس» به كارگرداني مسعود موسوي نمايش 60دقيقه‌اي تالار سايه است كه تا 20خرداد ساعت 19روي صحنه است. در تماشاخانه سنگلج هم 2نمايش «بر پهنه دريا» به كارگرداني شهرام مسعودي و «گرگ دختر» به كارگرداني عباس عبدالله‌زاده به‌ترتيب در نوبت‌هاي 20 و 17:45 اجرا مي‌شوند.

  • چند اجراي ديگر

جواد انصافي، چهره سرشناس نمايش‌هاي سياه‌بازي كه زماني با شخصيت عبدلي شناخته مي‌شد، اين روزها نمايش «عمو نوروز و ننه‌سرما» را در تالار هنر روي صحنه دارد. پژوهش‌هاي انصافي درباره قصه عمو نوروز تبديل به 2نمايش شد كه «نوروز و پيروز» براي بزرگسالان در سنگلج اجرا شد و نمايش 50دقيقه‌اي عمو نوروز و ننه سرما تا 26خرداد ساعت 19:30براي كودكان اجرا مي‌شود. «خيمه قمرخانم» ديگر نمايش تالار هنر است كه ساعت 18روي صحنه مي‌رود.

«ترگل» و «فراموش‌نامه» 2نمايش فرهنگسراي نياوران هستند كه اولي به كارگرداني فاطمه حسني‌پور ساعت ۱۷ و فراموش‌نامه به كارگرداني سعيد اميرسليماني ساعت 21روي صحنه مي‌روند و اجرا تا روزهاي پاياني خرداد ادامه دارد. پرفورمنس «ديوار برلين» كه شايان افكاري آن را كارگرداني كرده، هر روز ساعت 20:30 در تالار محراب اجرا مي‌شود و تالار حافظ هم ميزبان نمايش 80دقيقه‌اي «ناسور» به كارگرداني افسانه زماني است كه ساعت 20روي صحنه مي‌رود.

  • تازه‌هاي ايرانشهر

تماشاخانه ايرانشهر در خردادماه ۴نمايش روي صحنه دارد؛ «صور اسرافيل» به كارگرداني عامر مسافرآستانه ساعت 19در تالار سمندريان اجرا مي‌شود و اين تالار ساعت21 ميزبان «بيرون پشت در» به كارگرداني ايمان اسكندري است. اجراي اين 2نمايش تا 13تير ادامه دارد.

علي سرابي «خداي كشتار» را تا 11تير روي صحنه دارد؛ نمايشي كه ساعت 19:15 اجرا مي‌شود و علاقه‌مندان تئاتر در تالار ناظرزاده كرماني به تماشاي 2نمايش «من خيال تو نيستم» به‌كارگرداني حميد شريف‌زاده و «شكار مرغابي» حميدرضا قطبي در ساعت‌هاي 19و 21:30 مي‌نشينند. در سالن انتظامي خانه هنرمندان هم از ۱۱ خرداد «من، من نيست، دشمن است و دشمن لجن است» به كارگرداني ميلاد محمدي و «سرگذشت دردناك‌شان پالمر» به كارگرداني سعيد زكي‌زاده اجرا مي‌شود.

  • اجراهاي داغ تابستاني

با فرارسيدن تابستان و پايان يافتن‌ماه رمضان، اجراي چند نمايش تازه در گوشه و كنار پايتخت آغاز مي‌شود؛ ‌محمد رحمانيان از 17تير به‌مدت 2هفته با اجراي «عاشقيت» به تالار سمندريان ايرانشهر مي‌آيد و «ايوانف» اميررضا كوهستاني كه 5سال پيش اجرا داشت، بارديگر تابستان امسال روي صحنه مي‌رود. از ديگر كارگرداناني كه در تابستان اجرا دارند مي‌توان به نيما دهقان با نمايش «جاودانگي»، صابر ابر با «پرتقال كوكي» و هومن سيدي با «هتل 3 ستاره» اشاره كرد.

کد خبر 335362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha