همشهری آنلاین: نفرات برتر پنجمین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در رشته‌های مختلف «زوران»، «هلپرکی»، «طناب‌کشی» و «بازی‌های بومی محلی» در اختتامیه جشنواره معرفی شدند.

مسابقه طناب‌کشی

جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر با حضور 14 تیم داخلی و خارجی در رشته‌های مختلف به میزبانی شهرستان مریوان برگزار شد که 14 تیم داخلی و خارجی از شهرهای مختلف حضور داشتند و بازی‌های بومی و محلی خود را به نمایش گذاشتند.

در مسابقات «زوران» در وزن 65 تا 75 کیلو، حسین بیرانوند از لرستان مقام اول، ایوب گنج‌نژاد از گلستان مقام دوم و مرسل رضایی از اردبیل مقام سوم را کسب کردند.

در مسابقات «زوران» در وزن 76 تا 85 کیلو، یعقوب کُرد از گلستان مقام اول، میعاد دستتوم از مریوان مقام دوم و آرام رحیمی از سنندج مقام سوم را به دست آوردند.

همچنین در وزن 90 تا 120 کیلوگرم ابوالفضل بربط و فواد طاهرنژادیانی از مریوان مقام اول و دوم و عباس ابری مقام سوم را تصاحب کردند.

در نتیجه تیمی مسابقات «زوران»، گلستان با 27 امتیاز، مریوان با 18 امتیاز و همدان با 10 امتیاز مقام‌های اول را تا سوم را کسب کردند.

در مسابقات «هلپرکی» گروه هلپرکی سلیمانیه مقام اول، گروه هلپرکی مریوان مقام دوم و گروه هلپرکی سقز مقام سوم را از آن خود کردند.

بازی‌های روستایی

همچنین در مسابقات «بومی و محلی» اردبیل با بازی «لزکی» مقام اول و گلستان با بازی «ذکر خنجر» مقام دوم را کسب کردند.

در مسابقات «طناب‌کشی» نیز خوزستان، مریوان و لرستان مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

کد خبر 335297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha