همشهری آنلاین: نشست سران گروه بیست در روزهای چهارم و پنجم ماه سپتامبر سال جاری در شهر هانگ‌جو در جنوب چین برگزار می‌شود. شمارش معکوس برای برگزاری این نشست از روز ۲۷ مه آغاز می‌شود.

اکنون اقدامات تدارکاتی برای برگزاری موفق این نشست در جریان است.

گروه بیست اجلاسی غیر رسمی است که گفت وگوی آزاد و سازنده میان کشور‌های صنعتی و اقتصادهای در حال ظهور درباره موضوعات مرتبط با ثبات اقتصاد جهانی است. هدف از آن نیز، ترویج مشارکت کشورهای عضو در تقویت ساختار بازارهای مالی بین‌المللی و فراهم آوردن زمینه گفت​وگودرباره سیاست مالی ملی،همکاری بین‌المللی وموسسات مالی بین‌المللی است.

بر اساس این تعریف، گروه بیست از رشد وتوسعه اقتصادی درسراسرجهان پشتیبانی می‌کند. اعضای این گروه شامل 19 کشور از جمله آمریکا، آلمان، روسیه، برزیل، چین و اتحادیه اروپاست. اکنون میزان تولید کل این گروه 90 درصد تولید جهان و میزان تجارت آن نیز 80 درصد تجارت جهان را دربرگرفته است.

نشست سران گروه 20 در سال جاری در روزهای 4 و 5 سپتامبر در شهر هانگ‌جو چین برگزار می‌شود. شهر هانگ‌جو برای برگزاری موفق این نشست از سال گذشته اقدامات تدارکاتی از جمله ساخت و ساز سالن جلسات، بهبود محیط زیست و تدابیر امنیتی را انجام داده است.

کد خبر 335023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha