یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین گرامی داشت «یادروز حافظ» در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

این برنامه که به همت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با مدیریت علیرضا شجاع پور، مدرس نشست‌های حافظ خوانی و شاهنامه خوانی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، به دلیل همزمانی یادروز حافظ با «عید فطر» با سه روز تأخیر برپا خواهد شد.

«علیرضا شجاع پور» گفت: «در این برنامه درخصوص «شناخت حافظ» و «دگرخوانی شعر حافظ» سخنرانی خواهد شد. یک گروه موسیقی غزلـیات و ترانه‌هایی از حافـــظ را اجرا خواهند نمود و به همراه اعضای نشست های هفتگی حافظ خوانی فرهنگسرای نیاوران، غزل خوانی پرشوری برپـــا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران شچاع پور درباره اهداف این برنامه گفت: «حافظ، مونس ترین شاعر فارس زبانهاست و با آنکه تنها چهار هزار بیت شعر دارد از جمله استثناهای شعردر دنیا محسوب می شود اما متأسفانه مردم ما علیرغم علاقه شدید به این شاعر بزرگ از او شناخت بایسته ای ندارند و ما وظیفه داریم به بهانه هایی نظیر یادروز او را بهتر بشناسانیم.

شجاع پور توضیح داد: «یکی از مهم ترین خصایص حافظ که او را در زمره استثناها قرار می دهد اینست که او از قرآن کریم الهام گرفته و همچنان که هر آیه شریفه کلام خدا از استقلال معنایی برخوردار است در هر بیتش یک معنا را گنجانده است و این ویژگی خاص سبب شده که او در هر غزل به چند مضمون والا بپردازد. راز فال حافظ و استمداد از غزلیات حافظ در قالب «فال گرفتن» هم در همین بسیط بودن معانی در هر غزل حافظ مستتر است.

وی در پایان گفت: «بیش از یک سال است دوشنبه هرهفته با جلسات حافظ خوانی و شاهنامه خوانی در فرهنگسرای نیاوران جمعی بیش از یکصدنفر راگردهم می آوریم به این امید که اندیشه های والای حافظ تسری یابد و این شاعر والامقام به جایگاه شایسته خود در زندگی مردم نائل آید. امیدوارم نشست یادروز حافظ نیز ما را در این مـسیر یاری کند»
آیین گرامی‌داشت حافظ ساعت 18 تا 21 دوشنبه 23 مهر 86 در سالن خلیج فارس افرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 33386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز