پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در دو دیدار تدارکاتی با فرانسه تلاش می‌کند اولین پیروزی خود را برابر این تیم به دست بیاورد.

والیبال

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران این روزها برای رسیدن به رویای چندین ساله خود و حضور در المپیک تمرین‌های پرفشاری را پشت سر می‌گذارد و برای رسیدن به آمادگی برای برگزاری اردو به فرانسه رفته است.

تیم ملی 20 اردیبهشت با 14 بازیکن و با هدایت رائول لوزانو به فرانسه رفت تا ضمن برگزاری اردوی یک هفته‌ای در این کشور، دو بازی دوستانه نیز با تیم میزبان انجام بدهد.

ملی‌پوشان ایران در اولین بازی دوستانه خود با فرانسه جمعه 24 اردیبهشت از ساعت 22:30 به مصاف حریف قدرتمند خود می‌روند.

دومین دیدار قهرمان لیگ جهانی 2015 با ایران نیز 25 اردیبهشت ساعت 20:30 برگزار می‌شود.

قضاوت این دو بازی برعهده احسان رجائیان (داور ایرانی‌الاصل فرانسوی) و کریستوف لوکورت است.

تیم‌های ملی ایران و فرانسه پیش از این سه بار با یکدیگر بازی کردند.

بازی این دو تیم در جام واگنر لهستان با پیروزی 3 بر صفر فرانسوی‌ها برابر شاگردان کواچ همراه شد.

در مسابقه‌های قهرمانی جهان2014 که در لهستان برگزار شد فرانسه و ایران دو بار به مصاف هم رفتند. در دور مقدماتی فرانسه موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم ملی ایران را شکست دهد.

دومین بازی این دو تیم در این رقابت‌ها برای ایران حساسیت زیادی داشت و ملی پوشان ایرانی برای صعود به نیمه نهایی به برد سه بر صفر و اختلاف امتیاز 18 نیاز داشتند اما بازهم فرانسوی‌ها و این بار با نتیجه 3 بر 2 ایران را شکست دادند.

تیم ملی ایران در دو بازی دوستانه با فرانسه و مهم‌تر از همه دیدار با این تیم در رقابت‌های انتخابی المپیک تلاش می‌کند طلسم ناکامی کسب پیروزی برابر قهرمان لیگ جهانی را بشکند.

ترکیب فرانسه در دیدارهای دوستانه با ایران متفاوت‌تر از ترکیبی‌ است که برای لیگ جهانی اعلام شده است. بازیکنانی هم‌چون اروین ان گاپت که در کسب قهرمانی لیگ جهانی تاثیر زیادی داشت و جزو ستاره‌های این تیم بود در این دو دیدار غایبند.

سرمربی‌گری تیم ملی فرانسه را "لارنت تیلیه" سرمربی فرانسوی - الجزایری برعهده دارد.

تیم ملی ایران هم با ترکیب سعید معروف، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، حمزه زرینی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، فرهاد ظریف و مهدی مرندی در فرانسه حاضر است.

تیم ملی یکشنبه 24 اردیبهشت به ایران باز می‌گردد. دو دیدار دوستانه دیگر ایران با چین و لهستان در ژاپن برگزار می‌شود.

ملی‌پوشان والیبال ایران از 8 خرداد رقابت‌های خود را برای کسب سهمیه المپیک با تیم‌های لهستان، فرانسه، استرالیا، ونزوئلا، کانادا، چین و ژاپن (میزبان) آغاز می‌کنند.

سه تیم برتر این رقابت‌ها به همراه بهترین تیم آسیایی سهمیه المپیک می‌گیرند.

کد خبر 333656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha