همشهری آنلاین: صدها تن از مردم استانبول بامداد روز چهارشنبه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز اعدام «موتیر رحمان نظامی» رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش را محکوم کردند.

رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش اعدام شد

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از داکا، بنگلادش روز سه شنبه رهبر حزب جماعت اسلامی بزرگترین حزب اسلامگرای این کشور را اعدام کرد.

 انیس الحق وزیر حقوق و دادگستری بنگلادش اعلام کرد «موتیر رحمان نظامی» 73 ساله پیش از نیمه شب سه شنبه شب به وقت محلی (22 و 30 دقیقه به وقت ایران) در زندانی در داکا به دار آویخته شد.

اعدام رحمان نظامی در بحبوبه موج جدیدی از قتل گروه های اقلیت و آزاد اندیش روی داده و می تواند موجب خشونت های تازه سیاسی در این کشور شود.

لازم بذکر است؛ 16 دی (6 ژانویه ) دادگاه عالی بنگلادش رای خود را در مورد حکم دادگاه کیفری علیه «مطیع الرحمان نظامی» ،رهبر حزب جماعت اسلامی اعلام کرد .او در دادگاه کیفری به 4 بار اعدام محکوم شده بود و دادگاه عالی سه فقره از این احکام را مورد تائید قرار داد.

محاکمه رهبر جماعت اسلامی به اقدامات او درجریان جنگ استقلال بنگلادش از پاکستان در سال های 1970 و 1971 ارتباط دارد و او متهم بود که در فعالیت علیه طرفداران استقلال مرتکب جریم جدی از جمله قتل و تجاوز شده است .

«مطیع الرحمان نظامی» 72 ساله،در سال 2000 میلادی به رهبری حزب اسلامگرای جماعت اسلامی رسید و در سال های 2001 تا 2006 در کابیته دولت وقت سمت وزیر داشت .

از سال 2013 تاکنون،احکام اعدام سه عضو ارشد جماعت اسلامی همراه با رهبر حزب اصلی مخالف دولت به جرم ارتکاب جرایم جنگی مورد تائید دادگاه قرار گرفته و به اجرا گذاشته شده است .

حزب جماعت اسلامی نیز همزمان با اعلام حکم دادگاه، با ساختگی توصیف کردن اتهامات رهبر این حزب، خواستار اعتصاب سراسری در اعتراض به این حکم شده بود.

  • مردم استانبول اعدام رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش را محکوم کردند

در همين حال صدها تن از مردم استانبول بامداد روز چهارشنبه با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز اعدام «موتیر رحمان نظامی» رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، مردم استانبول به دعوت انجمن جوانان آناتولی نیمه شب گذشته در منطقه فاتح استانبول تجمع و تکبیرگویان به سوی پارک « سراج خانه» راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان در حالیکه علیه دولت و نخست وزیر بنگلادش شعار می دادند با مسلمانان بنگلادش ابراز همدردی و همبستگی کردند.

بنگلادش روز سه شنبه رهبر حزب جماعت اسلامی بزرگترین حزب اسلامگرای این کشور را اعدام کرد.

'انیس الحق' وزیر حقوق و دادگستری بنگلادش اعلام کرد «موتیر رحمان نظامی» 73 ساله پیش از نیمه شب سه شنبه شب به وقت محلی (22 و 30 دقیقه به وقت ایران) در زندانی در داکا به دار آویخته شد.

رئیس شعبه استانبول انجمن جوانان آناتولی در سخنرانی خود در این محل با محکوم کردن اعدام رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش گفت: مسلمانان در نقاط مختلف جهان تحت ظلم و ستم قرار دارند و زمان آن رسیده است که مسلمانان به فکر همکاری و همبستگی افتاده و از جریانات ضد اسلامی درس عبرت بگیرند.

این تظاهرات بدون هرگونه حادثه ای به پایان رسید و تظاهرکنندگان متفرق شدند.

کد خبر 333626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha