واکنش‌ها به ماجرای پرداخت حقوق میلیونی به مدیران دولتی ادامه دارد و در آخرین اظهارنظر، محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پرداخت پاداش میلیاردی به برخی مدیران بانک‌ها خبر داده است.

ساختمان بیمه مرکزی؛‌تغییر مدیران در راه است؟

وزير اقتصاد هم در نخستين واكنش به ماجراي حقوق‌هاي ميليوني مديران بيمه مركزي اعلام كرد: وزارت اقتصاد به‌زودي اطلاعيه رسمي صادر مي‌كند. بيمه مركزي هم مي‌گويد: پرداخت‌ها قانوني بوده و تخلفي انجام نشده است. رئيس سازمان امور مالياتي هم گفت: ماليات حقوق‌هاي ميليوني گرفته شده است.

  • حقوق‌هاي ميليوني در تلويزيون

گفت‌وگوي ويژه خبري دوشنبه‌شب به ماجراي فيش‌هاي حقوقي ميليوني مديران بيمه‌ مركزي و بانك‌ها اختصاص داشت و صفايي‌نسب، معاون امور اقتصادي ديوان محاسبات تأييد كرد كه اين تخلف در برخي بانك‌ها نيز مطرح شده و اصل ماجرا صحيح است.

محمد‌علي پورمختار، رئيس كميسيون اصل90 مجلس با اشاره به بررسي ماجراي حقوق‌هاي چندميليوني در نشست ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي اذعان كرد: پيگيري‌ها باعث شده مبالغ اضافه‌كاري به خزانه برگشت داده شود و آنچه روشن است اينكه تخلف آشكار صورت گرفته است. معاون اقتصادي ديوان محاسبات با اشاره به مكاتبات انجام‌گرفته براي جلوگيري از پرداخت‌هاي ميليوني در قالب اضافه‌كار به مديران دولت بدون نام بردن از نام بانكي از پرداخت ميليوني در يكي از بانك‌هاي دولتي هم خبر داد و اظهار كرد: چون تخلف آشكار بوده پرونده به دادسرا مي‌رود تا مديران و كساني كه دخيل بوده‌اند، مجازات اداري طبق قانون، از توبيخ كتبي تا تعليق از خدمت مي‌شوند.

به گفته وي، اعضاي هيأت مديره بانك‌ها و بيمه‌ها تقريبا در فوق‌العاده خاص يكسان دريافت مي‌كنند. اين در حالي است كه رئيس كميسيون اصل90 مجلس پرداخت ميليوني به مديران دولتي را مصداق تصرف در اموال دولتي و سوءاستفاده عنوان كرد و افزود: پاداش‌هاي ناموجه به اعضاي هيأت مديره بانك‌ها را كه اضافه مي‌كنيم به يك نفر پاداش ميليارد توماني پرداخت مي‌شود. وي افزود: پاداش تشكيل مجامع شركت‌ها كه يكدفعه 300ميليون تومان پرداخت مي‌شود، هر سال اين مجامع بدون كار و تلاش و سختي تشكيل مي‌شود، الزام مجلس و دولت و قوه قضاييه است كه جلوي اين موضوع گرفته شود.

موسي‌الرضا ثروتي از نمايندگان مجلس هم در اين برنامه با اشاره به عدم‌اجراي قانون مديريت خدمات كشوري گفت: الان يك نماينده مجلس 4ميليون و 300هزار تومان فيش دارد كه 3ميليون و 800 هزار تومان دريافتي دارد. ما جزء مديران سياسي با 16هزار امتياز هستيم. روساي قوا 18هزار امتياز دارند و پس از آنها معاون روساي قوا 17هزار امتياز هستند و بعد از آنها وزرا و نمايندگان هستند با 16هزار امتياز.

  • طيب‌نيا: بيانيه مي‌دهيم

به گزارش تسنيم، علي طيب‌نيا، وزير اقتصاد، ديروز در حاشيه پنجمين اجلاس سراسري اصناف ايران در پاسخ به سؤالي درخصوص دريافت حقوق چند ده‌ميليوني مديران بيمه مركزي اظهار داشت در اين خصوص امروز بيانيه‌اي صادر مي‌شود.

  • سازمان مالياتي: خبر داشتيم

رئيس‌كل سازمان امور مالياتي هم در ارتباط با حقوق چند ده ميليوني مديران بيمه گفت: ما متوجه پرداخت اين پاداش‌ها شده بوديم اما ضرورتي به اعلام آن نمي‌ديديم زيرا ما مسئول وصول ماليات هستيم و ساير بخش‌ها بايد اين نظارت‌ها را انجام دهند. سيدكامل تقوي‌نژاد اظهار كرد:‌ در هر نوع پرداخت اعم از حقوق و پاداش بايد ماليات پرداخت شود و تمام پرداخت‌ها مشمول ارائه ماليات هستند و افرادي كه فيش حقوقي چندده ميليوني آنها منتشر شده است، ماليات خود را پرداخت كرده‌اند.

رئيس‌كل سازمان مالياتي تصريح كرد:‌ در گذشته براي حقوق اشخاص دولتي و غيردولتي ماليات‌هاي متفاوتي وجود داشت كه اكنون يكسان‌سازي‌ شده است به‌نحوي كه سقف يك ميليون و 350هزار تومان در‌ماه از پرداخت ماليات معاف بوده و تا سقف 7برابر حقوق ماليات 10درصدي تعيين شده است.

  • واكنش بيمه مركزي

بيمه مركزي در واكنش به انتشار تصاوير فيش حقوقي اسفند‌ماه مديرانش در رسانه‌هاي خبري كه موجي از انتقادات را به همراه داشته، ضمن ارسال فيش حقوقي بهمن ۹۴ و فروردين ۹۵ عضو هيأت مديره‌اي كه بيشترين دريافتي اسفندماه را داشت، اعلام كرد: بخش عمده دريافتي اسفندماه مديران بيمه مركزي معوقات ۸۴‌ماه بوده است.

بيمه مركزي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: درپي انتشار اخبار و‌ گزارش‌هاي مخدوش و بعضا خلاف واقع درخصوص حقوق برخي از مديران بيمه مركزي به اگاهي مي‌رساند كه مطابق بررسي‌هاي به‌عمل آمده، هيچ‌گونه تخلفي در اين زمينه صورت نگرفته و كليه پرداخت‌ها براساس مقررات و ضوابط قانوني مربوط انجام گرفته است. در اطلاعيه بعدي توضيحات تفصيلي و مستند در اين زمينه ارائه خواهد شد.

کد خبر 333495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha