همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوال همشهری آنلاین، برخی از دلایل مرگ‌های زود هنگام جوانان را تشریح کرد. دکتر علی اکبر سیاری، از مثلث مرگ سخن به میان آورد و در این باره به جوانان و به ویژه خانواده‌ها هشدار جدی داد.

علی اکبر سیاری

سیاری اظهار داشت: درباره دلایل مرگ‌های زود هنگام به ویژه در بین جوانان، بسیار مطالعه کردم و در طی همین مطالعات و تحقیقات بود که پی بردم، در ایران، برخی از جوانان، به دلایل مختلف، گرفتار مثلت مرگ شده اند.

معاون وزیر بهداشت، مثلث مرگ را شامل تبلیغات فریبنده شبکه‌های ماهواره ای ، عملکرد نادرست و تبلیغات غلط برخی از باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌های زنانه، دانست و افزود: استفاده نادرست و تبلیغات دروغین در این سه مورد، جوانان را به گمراهی می‌کشد و آن‌ها فریب تبلیغات را خورده و به سلامتی خود لطمه می‌زنند و در این میان، گاه متاسفانه، جان خود را هم از دست می‌دهند.

سیاری گفت: طبیعی است که جوانان به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند و به همین دلیل، تبلیغات غلط و غیر حرفه ای که در برخی از این مثلث‌های مرگ وجود دارد، همواره در کمین جوانان است و به همین دلیل، جوانان باید هشیار باشند و بدانند که با تبلیغات دروغین این مثلث مرگ، به سلامتی خود لطمه می‌زنند و حتی جان خود را از دست می‌دهند.

او از مواد روانگردان به عنوان یک آسیب جدی مرگ زود هنگام در جوانان یاد کرد و گفت : مصرف مواد روانگردان از مواردی است که سبب مرگ نابهنگام جوانان می‌شود.مواد روانگردان عوارض بسیار خطرناکی دارد و در عملکرد سلول‌های بدن به شدت تاثیر بد و اختلال ایجاد می‌کند.

سیاری افزود: مواد روانگردان اعتیادآور هستند وچون اعتیار آور هستند به سلول‌های بدن به شدت آسیب وارد می‌کنند به همین دلیل، افراد باید نسبت به تبلیغات ماهواره‌ای هوشیار باشند.

او گفت: مواد روانگردان ، آسیب‌های جدی به کلیه، قلب ، کبد و به طور کلی تمام بدن وارد می‌کند و در صورت مصرف مداوم و اعتیاد سبب سکته‌های قلبی و مرگ زود هنگام جوانان می‌شود.

کد خبر 333355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha