یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران برای حل مشکل پسماند گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است.

تولید روزانه ۳هزار تن زباله در مازندران

به گزارش ايلنا، مهردادی در ارتباط حل مشکل ساماندهی پسماند در استان مازندران گفت: در هر ۲۴ ساعت حدود ۳هزار تن زباله در استان مازندران تولید می‌شود، با وجود اقداماتی که صورت گرفته است، هنوز در برخی مناطق ساماندهی پسماند به شکل مطلوب نیست و در این زمینه با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستیم.

وی با اشاره به این که طرح جامع پسماند در استان مازندران از حدود دوسال پیش مصوب شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، استان مازندران را به مناطق شرقی، مرکزی و غربی تقسیم کردیم تا با برنامه‌ریزی برای هر منطقه بتوانیم ساماندهی مطلوبی را در زمینه پسماند این مناطق داشته باشیم.

مهردادی توضیح داد: در حال حاضر براساس این برنامه‌ریزی‌ها در حال راه‌اندازی کارخانه کمپوست در منطقه بهشهر هستیم، در مرکز استان یعنی ساری نیز تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد تومان برای نیروگاه زباله‌سوز هزینه انجام شده و تجهیزات مورد نظر نیز برای آن خریداری شده است، امیدواریم شهرداری ساری نیز بتواند هزینه‌های باقی‌مانده لازم را پرداخت کند تا هرچه زود‌تر این نیروگاه آغاز به کار کند، البته وزارت کشور نیز قول مساعدت ۱۰ میلیارد تومانی برای این نیروگاه داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران افزود: در بابل نیز قرار است کارخانه کود کمپوست را توسعه دهیم، در غرب استان یعنی در نوشهر و چالوس نیز ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کارخانه نوین زباله‌سوز هزینه شده و مکان آن هم مشخص شده است. در تنکابن پیگیر بهینه‌سازی کارخانه کمپوست هستیم و مبلغی از طرف مقام معظم رهبری برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که استان‌های شمالی کشور در ایام تعطیل پذیرای بیش از ۱۰ میلیون نفر مسافر هستند، اظهار کرد: بنابر این مشکل پسماند استان‌های شمالی یک مشکل فرااستانی ا‌ست که نیاز به توجه ویژه دارد، همانطور که در مورد گرد و غبار اولویت کشور استان خوزستان است در زمینه پسماند نیز اولویت باید استان‌های شمالی باشد.

وی با اشاره به این که برای حل مشکل پسماند در برخی شهر‌ها با سرمایه‌گذاران خارجی صحبت شده است، گفت: برخی سرمایه‌گذاران خارجی حاضرند تا ۷۰ درصد سرمایه را تامین کنند اما این نگرانی را دارند که زباله مورد نظر در اختیارشان قرار نگیرد.

مهردادی با بیان این که برای حل مشکل پسماند برنامه‌ریزی ۵ ساله صورت رفته، اظهار کرد: برخی سرمایه‌گذاران گفته‌اند در صورت حل مشکلات ظرف ۲ سال کار را عملیاتی می‌کنند، اما در ساری، نوشهر و چالوس امیدواریم با پیگیری خوب ظرف حدود ۱ سال مشکل پسماند حل شود.

کد خبر 333159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha