رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این که 40 درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان مستاجر هستند، عنوان کرد: بیش از 400 هزار نفر از این قشر مستاجر هستند و مجبورند ماهانه حداقل 150 هزار تومان بابت اجاره مسکن پرداخت کنند.

علی اکبر خبازها ادامه داد: در خرداد ماه سال‌جاری با کمک بانک مسکن، وام 3 میلیون تومانی بابت اجاره‌بها پرداخت شد که هجوم درخواست‌کنندگان برای دریافت این وام، ما را کلافه کرد، همچنین فکر نمی‌کردیم چنین تعداد کثیری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران عصا به دست برای دریافت وام مراجعه کنند.

وی گفت: 80 درصد مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان جزو اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه هستند. خبازها با اشاره به افزایش حداقل حقوق‌ بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به 200 هزار تومان در سال‌جاری، افزود: متأسفانه این رقم با وجود تورم تنها پاسخگوی نیازهای10 روز از زندگی‌شان است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی مشکل دیگر این قشر را مسئله درمان خواند و در این باره ‌گفت: در خدمات ارائه شده به بیمه شده‌های تأمین اجتماعی نسبت به آنچه آن‌ها پرداخت می‌کنند، بی‌انضباطی حکمفرماست.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌های درمان به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه بیمه شده و تأمین نظر متخصصان مبنی بر این که زیرمیزی دریافت نکنند و بیمار را به مطب حواله ندهند، را از جمله اصلاحات سامانه بیمه درمان تأمین اجتماعی خواند و اظهار کرد: در این باره با مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیز صحبت شده که وی نیز در حال پیگیری موضوع است.

بازها با بیان این که مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی براساس پرداختی‌های خود مستمری دریافت می‌کنند، اذعان کرد: بنابراین نمی‌توانیم از سازمان انتظار خانه‌دار شدن یا افزایش مستمری را داشته باشیم، اما حل چنین مشکلاتی با کمک دولت و بودجه تخصیص یافته از طریق معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی نهاد ریاست‌جمهوریامکان پذیر است.

کد خبر 33297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز