دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «ناسور» نوشته خیرالله تقیانی پور و کارگردانی افسانه زمانی که اشاره به عشقی قربانی شده در دوران مشروطه دارد از ۱۹ ردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تالار حافظ آغاز خواهد کرد.

نمایش

به گزارش مهر؛ افسانه زمانی نویسنده و کارگردان تئاتر سال‌هاست که در حوزه نمایش‌های ایرانی و تئاتر عروسکی فعالیت می‌کند و علاقه‌مند است که در این حوزه دست به تجربیات تازه‌ای بزند. در راستای همین تجربیات قصد دارد از ۱۹ اردیبهشت ماه نمایش «ناسور» را به صحنه ببرد. این اثر نمایشی پیش از این در هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی نیز به صحنه رفته بود که قرار است با تغییر تعدادی از بازیگران اجرای عمومی خود را در تالار حافظ آغاز کند. 

خیرالله تقیانی پور نویسنده «ناسور» متن را براساس طرحی از افسانه زمانی به نگارش درآورده است. «ناسور» در اجرای خود از شبیه خوانی،‌ نقالی، ترنا بازی و مجالس شادی آور زنانه بهره برده است و نمایش همانند شیوه اجرایی نمایش های سنتی روی سکو اجرا خواهد شد. نسیم ادبی، رویا میرعلمی، گیتی قاسمی، الهه شه پرست و علیرضا آرا بازیگران این اثر نمایشی هستند.

رخدادهای «ناسور»در ۲ زمان مختلف یعنی مشروطه و اوایل دوران پهلوی رخ می‌دهد، به این ترتیب که ملک خاتون که در زمان مشروطه در یک خانه باغ در زمان قاجار زندگی می کند مجبور می شود عشق زندگی اش را نابود کند. این زخم ناسور مدت ها در وجود این زن باقی می ماند، اما او سال ها بعد در اوایل دوران پهلوی زمانی که دیگر پیر شده است با برپایی مجلس زنانه شبیه خوانی یوسف و زلیخا می خواهد زخم وجودی اش را بازگو کند ...

کد خبر 332568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha