دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخشدار جالق از توابع سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: آتش‌سوزی در نخلستان‌های ناهوک این شهرستان علاوه بر خسارت به باغات خرما ۵۰۰ نخل را خاکستر کرد.

نخل ناهوک سراوان در آتش سوخت

به گزارش ايرنا، عبدالحكیم شاهمیری روز یكشنبه گفت: آتش‌سوزی دیروز در نخلستان‌های ناهوك سراوان رخ داد كه پس از دو ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای آتش‌نشانی جالق و سراوان با مدیریت مسئولان فرمانداری، دهیاری و هلال احمر این شهرستان مهار شد.

وی با بیان این كه علت آتش‌سوزی هنوز معلوم نیست گفت: این آتش‌سوزی كه به علت وزش باد به سرعت گسترش یافت آسیب‌های جدی به نخلستان دهستان ناهوك وارد كرد.

بخشدار جالق سراوان افزود: دهستان ناهوك قطب گردشگری این شهرستان به حساب می‌آید به‌طوری كه گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات مفرح باغات و نخلستان‌ها را انتخاب می‌كنند كه در برخی موارد به علت روشن ماندن آتش از سوی مسافران، آتش‌سوزی در نخیلات رخ می‌دهد.

شاهمیری گفت: بخش جالق سراوان با دارا بودن سه دهستان ناهوك، جالق و كله گان با حدود 32 هزار نفر جمعیت 10 هزار هكتار نخلستان دارد.

وی ادامه داد: همه ساله در بخش جالق به دلیل برخی مشكلات از جمله جمع‌آوری نشدن ضایعات و غیره شاهد بروز آتش‌سوزی‌های كوچك و بزرگ هستیم.

وی تصریح كرد: سال 94 در بخش جالق حدود 200 مورد آتش‌سوزی كوچك و بزرگ رخ داد كه ضمن آسیب به باغات و خاكستر شدن بیش از پنج هزار نخل 150 میلیون ریال خسارت به ماشین‌های آتش‌نشانی این شهرستان وارد شد.

وی افزود: برای كاهش موارد آتش‌سوزی نیاز به اصلاح نخیلات، جمع‌آوری ضایعات باغات خرما، مجهز كردن 2 دهستان ناهوك و كله گان به ایستگاه آتش‌نشانی و همچنین تجهیز شهر جالق سراوان به ماشین‌آلات مورد نیاز است.

سراوان در 347 كیلومتری جنوب شرق زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی كشور پاكستان قرار دارد. 

کد خبر 332543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha