همشهری آنلاین: دانشمندان دریافته‌اند که تغییرات جوی به طرز عجیبی بر زندگی خرس‌های قطبی تأثیر گذاشته است.

خستگی خرس‌های قطبی به دلیل گرمایش زمین

به گزارش مهر، تا پیش از این دانشمندان متوجه شده بودند که هم زمان با افزایش دمای زمین و سرعت گرفتن ذوب شدن یخ‌های قطبی، خرس‌های ساکن این مناطق زمین همواره در معرض خطرات بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌اند.

نکته مهم اینجاست که گرمایش زمین روند ناپدید شدن توده‌های عظیم یخ در قطب شمال را سرعت داده و این درحالی است که خرس‌های قطبی بدون این یخ‌ها نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

اکنون دانشمندان دریافته‌اند که خرس‌های قطبی چگونه تلاش می‌کنند تا خود را با این تغییرات گسترده تطبیق دهند. آن‌ها دست به کار خطرناکی زده و با شنا کردن در مسافت‌های بسیار طولانی، خود را به مناطق پوشیده از یخی می‌رسانند که بتوانند در آنجا به زندگی عادی‌شان ادامه دهند.

تحقیقات این دانشمندان نشان می‌دهد که خرس‌های قطبی در برخی موارد تا صدها کیلومتر شنا می‌کنند تا خود را به یخ‌های مناسب برسانند.

این جانوران به عنوان نمادی برای نمایش مقابله با گرمایش زمین در نظر گرفته می‌شوند. اما پیش‌بینی نگران‌کننده سازمان زمین‌شناسی آمریکا این است که دو سوم جمعیت خرس‌های قطبی تا سال ۲۰۵۰ از بین خواهد رفت.

اما دانشمندان چگونه متوجه شده‌اند که خرس‌های قطبی چنین مسافت‌های طولانی را شنا می‌کنند؟ آن‌ها برای این منظور ۱۰۰ خرس قطبی را به ردیاب‌های GPS مجهز کرده تا به این حقیقت تأمل برانگیز پی ببرند.

بررسی داده‌های مربوط به این ردیاب‌ها نشان داد که خرس‌های مورد نظر در مجموع ۱۱۵ سری شنای ۵۰ کیلومتری انجام داده‌اند.

کد خبر 331880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha