شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین : دربی پایتخت یک فرصت مناسب برای ارتقاء دانش و رفتار ورزشی و اجتماعی است که شبکه سه از آن استفاده نکرد.

دربی

بازي تيم‌هاي اصلي پايتخت هواداران فراواني دارد. اين بازي نهايت كنش و رفتار بازيكنان، مربيان و تماشاگران ايراني را نشان مي‌دهد.

دربي 27 فروردين با توجه به نتايج آن و رخداد‌هاي درون زمين مي‌توانست يك فرصت عالي براي تلويزيون باشد اما آنها اين فرصت را به يك شوي معمولي تبديل كردند.

به مانند همه بازي‌هايي كه از شبكه سه پخش مي‌شود، قبل از بازي، ميان دو نيمه و در انتهاي بازي، افرادي در استوديو حضور داشتند. اينبار قرعه به نام چند بازيگر محبوب و نام‌آشناي سينما افتاد كه هر يك هوادار يكي از تيم‌هاي سرخ و آبي بودند. اما آورده گفت‌وگو با آنها در اين برنامه چه بود؟

اين بازي به جهت نتيجه آن (4 -2) خيلي مهم بود. واكنش تماشاگران به اين نتيجه، رفتار بازيكنان در خلال بازي، عذرخواهي مسلمان از رحمتي و نحوه رفتار رحمتي با وي، تفاوت رفتارها و يا شباهت رفتارهاي بازيكنان دو تيم، تقسيم رفتاري بازيكنان در اين بازي، نوع رفتار داور، شيوه برخورد مربيان دو تيم بعد از بازي، و نظاير آن، همگي حاوي پيام‌ها، هشدارها، تحسين‌ها و توجهات مهم رفتاري - اجتماعي بود.

از سوي ديگر بحث‌هاي فني مربوط به بازي، شيوه بازي‌گيري مربيان دو تيم از بازيكنان، دلايل باخت آبي و پيروزي سرخ، نقش مربيان در اين نتيجه، نقش صبوري و احترام يا ناشكيبايي و اعتراضات هواداران دو تيم نسبت به كادر فني در طول فصل، تحليل برنامه‌هاي دو تيم براي كسب نتيجه و نظاير آن، همگي مي‌توانست و يا بايد در خلال اين بازي و بعد از آن مورد توجه قرار مي‌گرفت تا تماشاگر ورزشي در همان فضاي مورد توجه دربي، به نكاتي دست‌يابد.

اما ميزباني از تعدادي بازيگر مطرح و خوش‌مشرب كه احتمالا در اين خصوص نظراتشان عمومي و غير تخصصي است، با چه هدفي صورت گرفته است و آيا اينگونه رفتارها، فرصت‌سوزي در بزنگاه‌هاي مناسب نيست؟

کد خبر 330629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha