همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون تلفیق با تاکید براینکه تبصره هدفمندی باهماهنگی دولت تنظیم شده بود، گفت: ۳۰ درصد مردم از دریافت یارانه حذف می شوند که این یارانه نیز به بخش تولید و اشتغال اختصاص خواهد یافت.

مجلس

مهر نوشت: در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی تبصره مربوط به هدفمندی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت. پس از مخالفت نوبخت با این تبصره و غیر واقعی خواندن اعداد موجود در این تبصره پورابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق در دفاع از این تبصره گفت: قانون هدفمندی یارانه ها تاکید دارد که پرداخت یارانه نقدی در سال باید بر اساس میزان درآمد آنها باشد و باید افراد کم درآمد یارانه بیشتری دریافت کنند اما در دولت قبل رویه ناثوابی شکل گرفت که بر اساس آن به همه افراد یارانه مساوی داده می شد. این رویه در دولت فعلی نیز ادامه یافت.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد کمیسیون تلفیق در خصوص تبصره هدفمندی بر اساس نص صریح قانون هدفمندی است، گفت: طبق این پیشنهاد ۷۰ درصد مردم یارانه دریافت خواهند کرد و ۳۰ درصد مردم از دریافت یارانه حذف می شوند که این یارانه نیز به بخش تولید و اشتغال اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به اظهارات وزرای دولت مبنی بر اینکه زمان پرداخت یارانه نقدی «شب عزای دولت» است، گفت: مجلس با تصویب این تبصره، تصمیم دارد هزینه اجرای آن را بپردازد و مشکل کشور را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه متن این تبصره با هماهنگی و قبول دولت در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، گفت: به نظر می رسد دولت حاضر نیست تبعات اجتماعی این تصمیم را بپردازد.

وی تصریح کرد: اگر دولت به فکر آینده سیاسی کشور است، باید به اشتغال کشور کمک کند نه اینکه پرداخت یارانه نقدی را ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهارداشت: این تبصره با هماهنگی وزیر رفاه و معاونان ایشان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: با اجرای این تبصره ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی آزاد شده و به بخش تولید اختصاص می یابد که این امر به نفع دولت است.

کد خبر 330393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha