سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر گالری «ثالث» معتقد است: برگزاری حراجی‌های هنری باعث به‌وجود آمدن توهم در برخی هنرمندان و مجموعه‌داران شده و آن‌ها فکر می‌کنند آثارشان را باید با همان قیمتی که در حراج به فروش رفته، در نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

نقاشی

به گزارش ايسنا؛ سینا جعفریه به بهانه برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان تجسمی که همه آن‌ها با هدف تمرکز بر اقتصاد هنر، یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، اظهار کرد: آثاری از هنرمندان جوان و پیشکسوت هنرهای تجسمی در نمایشگاه «وان میلیون» عرضه می‌شود. دلیل این قیمت‌گذاری نیز تمرکز روی اقتصاد هنر و توجه به این موضوع بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر برگزاری حراجی‌های هنری باعث به‌وجود آمدن توهم در برخی هنرمندان و مجموعه‌داران شده است. آن‌ها فکر می‌کنند آثارشان را باید با همان قیمتی که در حراج به فروش رفته، در نمایشگاه‌ها عرضه کنند و به تفاوت کانسپت حراج و نمایشگاه هنری توجه نمی‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود در شرایط اقتصادی کنونی، آثار به فروش نروند.

مدیر گالری «ثالث» همچنین بیان کرد: گاهی جوانان هنرمند هم همین رویه را در پیش می‌گیرند و بدون این‌که رزومه‌ی خاصی داشته باشند، آثارشان را با قیمت‌های بالا برای فروش می‌گذارند. این روند باعث می‌شود کسانی که به خریدن آثار هنری و مجموعه‌داری علاقه‌مند شده‌اند، نتوانند ثر هنری بخرند.

جعفریه ادامه داد: ما از هنرمندان خواسته‌ایم آثاری از خود را در اندازه‌های کوچک در اختیار این نمایشگاه بگذارند. تمام آثار نمایشگاه یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند تا تشویقی باشد برای مجموعه‌دارها و کسانی که می‌خواهند کار هنری بخرند. برخی آثار این نمایشگاه از هنرمندانی مانند کامبیز درمبخش و بهزاد شیشه‌گران بیش از این‌ها قیمت دارند، اما این هنرمندان لطف کرده و آثارشان را با این قیمت عرضه کرده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنانش به آغاز فعالیت برخی گالری در مرکز شهر تهران اشاره و اظهار کرد: پیش از این، بیشتر گالری‌های تهران در شمال شهر بودند، اما اکنون شاهد هستیم که شعبه‌هایی از آن‌ها در خیابان کریمخان و منطقه 6 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که باعث می‌شود این منطقه به یک مرکز هنری در پایتخت تبدیل شود.

جواد آتشباری، علی آل‌حسینی، فرشاد آل‌خمیس، مسعود جزنی، علیرضا چلیپا، حسن حاضرمشار، فرامرز خانی، آناهیتا درگاهی، کامبیز درمبخش، مهدی درویشی، علیرضا رشیدی، زرتشت رحیمی، پرویز روزبه، المیرا روزبه، پژمان رحیمی‌زاده، اردشیر رستمی، مرتضی زاهدی، علی زعیم، سبا سلیمانی، امید شایان، شواتیر، بهزاد شیشه‌گران، یاشار صلاحی، قدرت عاقلی، مسعود کشمیری، محمد کیوان، احسان نصری و سپهر مصری هنرمندان حاضر در نمایشگاه «وان میلیون» هستند.

این نمایشگاه روز جمعه 27 فروردین‌ماه ساعت 16 تا 22 افتتاح می‌شود و تا هشتم اردیبهشت هر روز از ساعت 10 تا 21 در گالری «ثالث» به نشانی خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره 148 میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

کد خبر 330379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha