سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری پرتره ملی لندن تعدادی از آثار شاخص «پابلو پیکاسو» را در معرض نمایش می‌گذارد.

پیکاسو

به گزارش ايسنا؛  مجموعه‌ای از تابلوهای پابلو پیکاسو استاد سبک کوبیسم، در نمایشگاهی که طی 20 سال گذشته مشابه نداشته است، به‌نمایش درمی‌آید.

گالری پرتره ملی انگلیس این نمایشگاه را پاییز 2016 برگزار می‌کند. این رویداد هنری که از ششم اکتبر کار خود را آغاز می‌کند، بیش از 75 اثر از مراحل مختلف کاری پیکاسو را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

این مجموعه شامل معروف‌ترین شاهکارها و تابلوهای دیده‌نشده از استاد اسپانیایی سبک کوبیسم است. مجموعه‌ای از خودنگاره‌های این نقاش نیز سبک هنری او را از پرتره‌های رئال در اواخر قرن نوزدهم تا رسیدن به کوبیسم و خلق تابلوهایی مانند «گرانیکا» نشان می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، نمایش کارهای پیکاسو تا فوریه در لندن ادامه دارد و سپس به موزه «پیکاسو»ی اسپانیا در بارسلونا منتقل می‌شود. شاهکارهای پیکاسو از ماه مارس تا ژوئن 2017 در اسپانیا به نمایش درمی‌آیند.

پابلو پیکاسو 25 اکتبر 1881 در شهر مالاگا در اسپانیا متولد شد. او تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند و نزد پدرش که استاد نقاشی بود، به آموختن گریم پرداخت و در سال 1903 مقیم پاریس شد. او در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی هستند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم هنر پلاستیک را توسعه بخشیدند. پیکاسو در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت.

دوره‌ اول هنری او در طبقه‌بندی‌ها به‌ نا‌م‌های «رز و آبی» معروف است. در دوران «آبی» سبک کاری او اغلب شامل سایه‌های آبی کشیده‌شده از اجسامی بود که فقط نیمی از آن‌ها به تصویر کشیده می‌شد. پیکاسو در این دوره بیشتر چهره‌ آکروبات‌ها، بندبازها، گدایان و هنرمندان را نقاشی می‌کرد و در طول روز، در پاریس مشغول تحقیق روی شاهکارهایش در موزه‌ «لوور» بود.

کار پابلو پیکاسو در تابستان 1906 به مرحله‌ جدیدی وارد شد که بیانگر تأثیر هنر یونان، شبه‌جزیره‌ ایبری و آفریقا در کار او است. وی سبک «پرتوکوبیسم» را به‌وجود آورد که از سوی منتقدان این نقاش مورد توجه قرار نگرفت.

آخرین دوره‌ کاری پیکاسو دوره‌ سورئالیستی است که از 1924 آغاز شد، اما همیشه فاصله‌اش را با سورئالیست‌ها حفظ کرد. پیکاسو و هنرمندان سورئالیست جهان در اصول بنیادی، به این معنا که هنر قادر است آنچه را که طبیعت و عقل نمی‌توانند ابراز کنند نشان دهد، موافقت داشتند؛ اما اختلاف اساسی بسیاری بین پیکاسو و سورئالیست‌ها وجود دارد. به عقیده‌ آن‌ها، پیکاسو به دنیای خارج و مضمون وابستگی بسیار دارد و از دنیای اوهام و رویاها بسیار دور است.

پابلو پیکاسو 8 آوریل 1973 در سن 91 سالگی درگذشت.

کد خبر 330378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha