یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ماهاتیر محمد،نخست وزیر پیشین مالزی برای برکناری نخست وزیر کنونی این کشور خواستار مداخله خارجی شد.

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی و از منتقدان سرسخت دولت کنونی مالزی در گفت‌وگو با یک رسانه استرالیایی خواستار مداخله خارجی در امور مالزی با هدف اعمال فشار برای برکناری نجیب تون رزاق از سمت نخست‌وزیری شد.

ماهاتیر محمد که از او به عنوان معمار مالزی مدرن یاد می‌شود، تصریح کرده است که بدون فشارهای خارجی امیدی به استعفای نجیب عبدالرزاق از سمت نخست وزیری مالزی ندارد.

او گفت: به طور معمول من موافق مداخله خارجی در امور داخلی مالزی نیستم اما مسیرها برای جبران خسارت به‌طور کامل بسته شده است، بنابراین در حال حاضر ما باید مداخله خارجی در امر داخلی را بپذیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران از مالزی، نخست‌وزير پيشين مالزي تصریح کرد: اگر آنها (خارجیان) اطلاعاتی دارند باید آنها را ارائه کنند. اگر پولشویی در کار بوده است باید اعلام شود و تنها به خاطر این‌که پای نجیب رزاق در میان است نباید قانون فراموش شود.

ماهاتیر محمد در بخش دیگری از سخنان خود از این‌که دولت استرالیا تاکنون در خصوص اتهام‌هاي مطرح شده در طرح موسوم به 1MDB و اتهام فساد مالی نجیب عبدالرزاق اقدامی انجام نداده ابراز تعجب کرد.

بر اساس گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال چند ماه پیش منتشر کرد، نخست وزیر مالزی متهم است که میلیون‌ها دلار از طرح 1MDB را در جریان کارزارهای انتخاباتی سال 2013 به حساب‌های شخصی خود در بانک عرب مالزی (AMBank) منتقل کرده است.

در آن زمان رئیس این بانک حسین احمد نجدی، بانکدار ایرانی‌الاصل بود که در ماه ژوئیه سال 2013 به ضرب گلوله به قتل رسید و گمانه‌زنی‌ها در خصوص ارتباط قتل او با انتقال پول به حساب شخصی نخست‌وزیر مالزی همچنان ادامه دارد.

بانک استرالیایی ANZ مالک 25 درصد از سهام بانک عرب مالزی است و به‌تازگي اعلام کرده است که قصد دارد سهام خود در این بانک را به فروش برساند.

کد خبر 330063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha