همشهری آنلاین: مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان همزمان با روزهای دوم، سوم و چهارم اردیبهشت‌ ماه مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

اعتکاف

به گزارش فارس، برنامه‌هاي اعتكاف مساجد پنج دانشگاه در تهران به اين شرح است:

امسال مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه شهیدبهشتی در مسجد الزهرا (س) این دانشگاه طی روزهای یکم تا چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام مراسم اعتکاف دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان این دانشگاه از 17 فروردین ماه آغاز شده و دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور که متقاضی شرکت در مراسم این دانشگاه هستند از 23 فروردین ماه به بعد می‌توانند نسبت به ثبت نام در این مراسم اقدام کنند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مراسم باید به پایگاه الکترونیکی heyat.sbu.ac.ir مراجعه کنند.

در دانشگاه صنعتی شریف نیز ثبت‌نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از امروز 21 فروردین آغاز می‌شود و تا 28 فروردین ادامه دارد. مراسم اعتکاف در این دانشگاه در روزهای 2 تا 4 اردیبهشت‌ ماه 94 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند طریق سایت azzahraa.org در این مراسم ثبت‌نام کنند.

همچنین مناجات‌های سحر، سخنرانی، گعده با روحانیون و مراسم «ام داوود» از برنامه‌هایی است که در اعتکاف امسال دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

با توجه به ظرفیت مسجد دانشگاه شریف، حدود 700 نفر می‌توانند در این مراسم شرکت کنند و اولویت ثبت‌نام با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها خواهد بود. سخنرانان مدعو مراسم اعتکاف امسال در مسجد دانشگاه صنعتی شریف نیز حجج‌الاسلام قاسمیان، پناهیان و صدیقی خواهند بود.

مهلت ثبت نام برای شرکت در مراسم اعتکاف دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از 15 فروردین ماه آغاز و تا 24 فروردین ماه ادامه دارد. این مراسم مختص دانشگاهیان بوده و اولویت با دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر است. ظرفیت پذیرش پسران در این مراسم 100 نفر و دختران 150 نفر اعلام شده است.

ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف رجبیه دانشگاه علم و صنعت نیز تا 25 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای ثبت‌نام در مراسم اعتکاف این دانشگاه می‌توانند با مراجعه به سایت کانون قرآن و عترت این دانشگاه به نشانی www.guran.iast.ac.ir مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

مراسم معنوی اعتکاف رجبیه دانشگاه علم و صنعت در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 2 تا 4 اردیبهشت ماه همزمان با 13 تا 15 رجب المرجب در مسجد الشهدای این دانشگاه برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف مسجد دانشگاه تهران نيز از 15 اسفند ماه آغاز شده و هم اکنون ظرفیت برای حضور بانوان تکمیل شده است، آقایان نیز تا 23 فروردین فرصت دارند تا برای حضور در مراسم اعتکاف مسجد دانشگاه تهران با مراجعه به نشانی الکترونیکی www.utmosque.ir ثبت‌نام کنند.

مراسم اعتکاف از 2 اردیبهشت در مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود و تا 4 اردیبهشت ادامه دارد.

تسنيم نيز در اين باره گزارش كرد: به‌گفته مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سال گذشته نزدیک به 200 مسجد از مساجد دانشگاه‌های کشور امسال میزبان معتکفین بودند و با توجه به استقبال دانشگاهیان این ظرفیت امسال افزایش یافته است.

مراسم معنوی اعتکاف اساتید امسال نیز مانند سال‌های قبل در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می‌شود.

اسامی برخی از دانشگاه‌های مهم تهران که میزبان دانشجویان معتکف هستند به‌ همراه تاریخ ثبت‌نام آنها به‌شرح ذیل است:

ردیف نام دانشگاه مهلت ثبت نام
1 تربیت مدرس 15 تا 30 فروردین
2 تهران پایان یافته است
3 خواجه نصیرالدین طوسی 15 تا 24 فروردین
4 امیرکبیر 15 تا 24 فروردین
5 شریف 21 تا 28 فروردین
5 امام صادق (ع) 15 تا 25 فروردین
6 شهید بهشتی  17 تا 25 فروردین
7 علوم و صنعت 15 تا 25 فروردین
کد خبر 329948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha