جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاه عربستان گفت بر روی دریای سرخ پلی ساخته می‌شود تا عربستان به مصر متصل شود و تجارت بین دو کشور رونق گیرد. سلمان این خبر را در دومین روز حضورش در مصر اعلام کرد

سلمان

پادشاه عربستان سعودی در اولین سفر رسمی خود به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.

این سفر پنج روزه که از پنج‌شنبه آغاز شده است بیانگر حمایت ملک سلمان از عبدالفتاح سیسی بوده و قرار است دو کشور قراردادهایی را برای سرمایه گذاری در مصر به امضا برسانند.

در همین حال دو منبع در دولت قاهره به رویترز گفتند عربستان سعودی قرار است قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار برای تامین نیازهای نفتی مصر در 5 سال آتی امضا کند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرد سران دو کشور روز جمعه دیدار و بیش از 20 توافقنامه و یادداشت تفاهم را امضا خواهند کرد؛ یکی از این قراردادها که 1/5 میلیارد دلار ارزش دارد برای توسعه منطقه سینا در شمال مصر است.

یک دیپلمات مصری خاطر نشان کرد وزرای مصری در ماه‌های اخیر تقریبا هر هفته با همتایان سعودی خود در ریاض دیدار کرده‌اند و قرار است این هفته از طرح‌های سرمایه گذاری عربستان که 4 میلیارد دلار ارزش دارد، پرده برداری کنند.
عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی دولت سیسی است و میلیاردها دلار را در قالب کمک و سرمایه گذاری برای احیای اقتصاد بی‌جان مصر صرف کرده است.

کد خبر 329840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha