همشهری آنلاین: موسسه تحقیقات پزشکی محیط زیست ارتش امریکا از سال ۲۰۱۰ سرگرم تحقیق بر روی پروژه‌ای با هدف ایجاد نمونه کاملی از یک آواتار سه بعدی از سربازان ارتش است.

محققان ارتش امریکا قصد دارند تا در ازای هر یک سرباز صرف نظر از جنس ، شکل و اندازه آواتارهایی را ایجاد کنند.

گری زینتارا، از مهندسان طراح این پروژه که به همراه رید هویات، رئیس بیوفیزیک و بیوپزشکی بخش موسسه تحقیقات پزشکی محیط زیست ارتش امریکا بر روی این پروژه کار می کنند، می گوید این استراتژی احتمال ایجاد مجموعه ای گسترده از آواتارها را که هر یک نماینده یکی از اعضای ویژه یگان ارتش هست، فراهم می سازد.

وی افزود ایجاد مدل‌های آواتار با این نوع نرم افزار زمینه سنجش تاثیرات روانی محیط‌های جنگی بر سربازان واقعی و ابعاد آسیب پذیری در موقعیتها و حالتهای مختلف را فراهم می کند و در نتیجه حتی می توان واکنش روانی در هر نوع شرایطی را محک زد.

تا کنون 250 نمونه آواتار مرد به طور موفقت آمیزی طراحی شده اند.

زینتارا خاطر نشان کرد ما تولیدات آواتاری خود را به دلیل آن که به طور تقریبی ساخته شده اند «نسل اولی» تلقی می کنیم اما با این وجود بسیار کارکرد دارند.

وی افزود این پروژه که از امتیاز فناوری کامپیوتری بهره برده است اکنون با قیمت نسبتا مناسبی در پایانه های کامپیوتری تجاری در دسترس است. یک خصوصیت بزرگ این نوع آواتارها این است که این پروژه نیاز به هیچ نوع اطلاعات خاصی ندارد. اسکن و محاسبه راحت این نوع آواتارها امکان استفاده گسترده از آن به عنوان یک ابزار در ارتش امکان پذیر می سازد.

این ابزار 3 بعدی ارتش با ارتقای وضعیت شبیه سازی با ریسک بالا، به عنوان گزینه ای در آزمون های واقعی مورد استفاده قرار می گیرد.

زینتارا افزود نمونه‌های گرافیکی کامپیوتری انسان نما توخالی و فاقد آناتومی داخلی هستند. این نوع آواتارهای سینمایی یا آواتارهایی که در بازی مورد استفاده قرار می گیرند، چندان با نمونه‌ آواتارهایی که آناتومی کامل دارند ودر پروژه ما مورد استفاده قرار گرفته متفاوت نیستند.

نمونه های گرافیکی هالیودی یا آواتارهای مورد استفاده در بازی در مقایسه با آواتارهای ما که آناتومی کاملی دارند، ساده تر هستند و صرفا برای نشان دادن ویژگیهای فیزیکی مصنوعی و بافت لباس طراحی شده اند. ساده بودن نمونه‌های هالیودی، ایجاد آواتارهای کارتونی برای انیمیشن سازی آوتارهای ما را ساده تر می سازد.

کد خبر 329771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha