همشهری آنلاین:معاون درمان وزیر بهداشت، از راه‌اندازی ۲۵۶ درمانگاه ویژه دولتی و پوشش بیمه‌ای ۲ داروی درمان سکته خبر داد و گفت: هر روز ۶۰۰ ایرانی سکته می‌کنند.

دکتر محمد اقاجانی

به گزارش ايرنا، محمدآقاجانی، اولویت‌های حوزه درمان وزارت بهداشت را در سال 95 اعلام كرد و گفت: طرح تحول سلامت در سال 95 در تمام محورهای هفتگانه با قوت بیشتر دنبال می‌شود و همچنان حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های درمان اولویت مهم وزارت بهداشت است.

  • گسترش خدمات دندانپزشكی در مراكز دولتی

وی با بیان اینكه اولویت مهم دیگر وزارت بهداشت در سال جدید گسترش خدمات دندانپزشكی است، افزود: سال گذشته خدمات بهداشت دندان مانند فلورایدتراپی و فیشورسیلنت و نیز آموزش اصول بهداشت دهان و دندان در مدارس به عنوان خدمات سطح یك شروع شد و امسال این خدمات دولتی به سطح دو یعنی حوزه درمان گسترش می‌یابد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برنامه‌های مفصلی برای گسترش خدمات درمانی دندانپزشكی در شبكه بهداشتی-درمانی كشور طراحی شده است و مراكز متعدد ارائه این خدمات در بیمارستان‌ها و كلینیك‌های دولتی و نیز دانشكده‌های دندانپزشكی ارائه می‌شود كه به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

  • درمان ارزان و استاندارد در كلینیك‌های دولتی

وی افزود: از اردیبهشت 93 كه طرح تحول سلامت شروع شد پوشش و حمایت از هزینه‌های درمان بستری مردم در اولویت قرار داشت امسال این حمایت به بخش سرپایی گسترش می‌یابد و 256 كلینیك ویژه تخصصی (درمانگاه‌های دولتی) كه از سال گذشته قرار بود راه اندازی شوند، امسال تكمیل می‌شوند.


آقاجانی گفت: در این كلینیك‌ها پزشكان متخصص بیماران را با تعرفه دولتی ویزیت می‌كنند و خدمات این درمانگاه‌ها از نظر كیفیت و زمانی كه برای مراجعان اختصاص داده می شود،‌در سطح استاندارد خواهد بود.

  • اجرای بسته حمایت از بیماران صعب العلاج

وی ادامه داد: یكی دیگر از اولویت‌های وزارت بهداشت در سال 95، حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب العلاج است. بسته حمایت از این بیماران در طرح تحول سلامت پیش بینی شده است اما سال گذشته به علت مشكلات مالی اجرایی نشد و امسال پوشش حمایتی از درمان و داروی این بیماران اجرایی می‌شود.

  • هر روز 600 ایرانی سكته می‌كنند

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین در باره حمایت وزارت بهداشت از مبتلایان به سكته قلبی و مغزی به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه 400 نفر در كشور دچار سكته قلبی و 200 نفر دچار سكته مغزی می‌شوند و سالانه بیش از 60 هزار نفر بر اثر این عارضه جان خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه با تاكید براینكه 50 درصد مرگ و میرها در ایران ناشی از سكته است خاطرنشان كرد: سكته قلبی عامل اول و سكته مغزی عامل دوم مرگ و میر ایرانیان است و با توجه به اهمیت این دو عارضه برنامه‌های مفصلی شامل گسترش آموزش مردمی و افزایش مراكز دمرانی به دانشگاههای علوم پزشكی ابلاغ شده است كه امیدواریم امسال شاهد به ثمر رسیدن آنها باشیم.

آقاجانی اضافه كرد: خبر خوشی كه برای مبتلایان به سكته داریم این است كه با تصویب هیئت دولت اوایل امسال دو داروی بسیار پیشرفته درمان سكته كه جزو داروهای ترومبولیك است و برای حل كردن لخته خون پس از سكته كاربرد دارد، زیر پوشش بیمه قرار گیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: این دو داروی وارداتی جزو پیشرفته ترین داروهای درمان سریع سكته هستند و پوشش بیمه آنها اتفاق بسیار مهمی برای كنترل مرگ و میرهای ناشی از سكته محسوب می شود.

کد خبر 329734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha