سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

تصویرگر آلمانی در شرایطی جایزه هانس کریستین اندرسن موسوم به نوبل کوچک را با خود به خانه برد که پژمان رحیمی‌زاده از ایران یکی از نامزدهای این جایزه مهم دنیای ادبیات کودک و نوجوان بود.

نمونه‌ای از آثار پژمان رحیمی‌زاده

به گزارش همشهري، جايزه هانس كريستين اندرسن كه هر دو سال يك‌بار از سوي دفتر بين‌المللي كتاب براي كودكان و نوجوانان به مجموعه آثار يك نويسنده و يك تصويرگر اهدا مي‌شود، امسال به‌ترتيب به كائو ونزوان از چين و روتروت سوزان برنر از آلمان رسيد. ارزش مادي اين جايزه 10هزار دلار است و برندگان نهايي علاوه بر جايزه نقدي، يك مدال طلا به نقش نويسنده شهير دانماركي و يك ديپلم افتخار هم مي‌گيرند.

رحيمي‌زاده 46ساله در حالي رقابت نهايي را به تصويرگر آلماني واگذار كرد كه 3تصويرگر ديگر از ايتاليا، هلند و كره‌جنوبي براي كسب جايزه رقابت مي‌كردند. در بخش نويسندگان كودك و نوجوان هم دانمارك، آلمان، هلند و آمريكا در كنار نويسنده چيني حضور داشتند. رحيمي‌زاده كه از فعال‌ترين و سرشناس‌ترين تصويرگران و گرافيست‌هاي امروز ايران است، ده‌ها جايزه ملي و بين‌المللي ازجمله تنديس طراحي جلد از پانزدهمين جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس را در كارنامه دارد. شهره يوسفي از ايران يكي از 10داور اين دوره جايزه هانس كريستين اندرسن بود كه در بخش نويسندگي از 1956 و در بخش تصويرگري از 1966 اهدا مي‌شود. امسال سي و يكمين دوره اهداي جايزه در بخش نويسندگي و بيست و چهارمين دوره در بخش تصويرگري بود.

کد خبر 329608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha