مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم دوزهای ویتامین D۳ عملکرد قلب را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی تقویت می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر كالوس وایت از دانشكده پزشكی دانشگاه لیدز انگلیس كه ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: یافته‌های این مطالعه می‌تواند تغییر چشمگیری در مراقبت از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد كند.

مجله قلب

او افزود: این اولین مدركی است كه نشان می‌دهد ویتامین D3 می‌تواند عملكرد قلب را در افراد مبتلا به ضعف عضله قلب كه به نارسایی قلبی معروف است، تقویت كند.

محققان این مطالعه را روی بیش از 160 بیمار كه دستگاه 'پیس میكر' داشتند و یا داروهای فشار خون معروف به بازدارنده های ACE و یا مسدودكننده های بتا دریافت می‌كردند، انجام دادند.

شركت كنندگان در این مطالعه برای مدت یكسال یك روز در میان قرص‌های ویتامین دی و یا دارونما مصرف می‌كردند.

محققان توضیح دادند كه آنها از مصرف مكمل ویتامین دی پایه كلسیمی جلوگیری كردند، زیرا كلسیم مي‌تواند مشكلات دیگری را برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ایجاد كند.

در جریان این مطالعه، عملكرد پمپاژ قلب در بیمارانی كه ویتامین دی مصرف كرده بودند، از 26 درصد به 34 درصد ارتقا یافت اما در گروه بیمارانی كه دارونما مصرف كرده بودند، هیچ تغییری مشاهده نشد.

این مطالعه در نشست سالانه كالج كاردیولوژی در شیكاگو ارائه شد.

پژوهشگران می‌گویند كه بهبود مشاهده شده در برخی بیمارانی كه ویتامین دی مصرف می‌كردند، ممكن است نیاز آنها را به دستگاه دفیبریلاتور قلبی (ICD) كاهش دهد. دفیبریلاتور قلبی دستگاهی است كه مشكلات خطرناك ریتم قلب را تشخیص می‌دهد و برای بازگرداندن ضربان عادی قلب شوك وارد می‌كند.

حدود 23 میلیون نفر در سراسر جهان به نارسایی قلبی مبتلا هستند.

کد خبر 329573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha