یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

اولین‌تذکر رسانه‌ای‌شده تلویزیون در سال۹۵ در شرایطی به نام گروه سازنده «دورهمی» ثبت شد که طبق آمار نظرسنجی سازمان صدا و سیما، این برنامه طنز پس از «خندوانه» و در کنار «شب‌کوک» جزو پربیننده‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های نوروز۹۵ بوده است.

خندوانه

به گزارش همشهري، مهران مديري كه پس از ناكامي با دوگانه «در حاشيه» با دورهمي بازگشتي نسبتا موفق به تلويزيون داشته، با ريش‌تراش برقي و برخي پرسش‌هاي جهت‌دار خود قائم‌مقام معاون سيما را بر آن داشت تا يك تذكر جدي به سازندگان برنامه بدهد. آن هم درحالي‌كه تنها 6قسمت از دورهمي روي آنتن شبكه نسيم رفته و به‌نظر مي‌رسد با راه افتادن موتور مديري و نويسندگان و بازيگران، بايد شاهد اوج‌گيري دوباره اين چهره طناز باشيم.

  • لزوم رعايت شأن مهمان‌ها

رضا پورحسين، قائم‌مقام معاون سيما با اشاره به برخي رفتارهاي مديري در مقام مجري دورهمي به خبرگزاري صدا و سيما گفت: «با رفتار تنبيه‌آميز مجري‌شأن مهمانان برنامه ناديده گرفته شد و ما با بررسي اين موضوع، بلافاصله به عوامل برنامه تذكر جدي داديم تا نسبت به موارد اخلاقي و رعايت سبك زندگي ايراني اسلامي بيشتر دقت كنند.» بي‌ترديد اشاره پورحسين به تراشيدن مو و ريش برخي مهمانان برنامه است كه با واكنش‌هاي متفاوت به‌ويژه در فضاي مجازي مواجه شد.

  • ماجراي ريش‌تراش

ورود ريش‌تراش برقي به دورهمي از همان قسمت اول كليد خورد و مديري با خونسردي تمام موي پرپشت يكي از تماشاگران را تراشيد. در ادامه نوبت به بخش‌هايي از ريش سروش صحت رسيد كه البته بدون درد و خونريزي به سرانجام رسيد! اما آنچه بيش از همه جنجالي شد، تراشيدن موي نيما فلاح در حضور همسرش سحر ولدبيگي بود كه به‌نظر مي‌رسيد با ناراحتي زوج بازيگر از رفتار بي‌رحمانه مجري طناز انجاميده است.

گرچه گروهي از مخاطبان در فضاي مجازي از خجالت مديري و دورهمي درآمدند اما ولدبيگي روايتي متفاوت از اتفاقي كه براي همسرش فلاح افتاده، ارائه داد و با گذاشتن عكسي دسته‌جمعي از مهمانان و عوامل دورهمي در دفاع از برنامه شبكه نسيم نوشت: «دورهمي را ببينيد و فقط از آن لذت ببريد، بخنديد و الكي تفسير عجيب و غريب نسازيد. اين عكس براي پايان كار است كه اگر حالمان بد بود، با لب خندان عكس دسته‌جمعي نمي‌گرفتيم. مو آنقدرها هم مهم نيست!»

بعد نوبت به تهيه‌كننده دورهمي رسيد كه درباره تذكر قائم‌مقام معاون سيما به ايسنا گفت: «اين تذكر صحت دارد. به آقاي مديري هم داده نشده و به ما داده شده و كاملا درست است. ما بايد خودمان را اصلاح كنيم.» هاشم رضايت با اشاره به اينكه دورهمي كار گروهي است و صرفا به مديري و اميرمهدي ژوله خلاصه نمي‌شود، از احتمال تغيير پخش زمان برنامه خبر داد. دورهمي فعلا روزهاي جمعه و شنبه در زمان پخش خندوانه روي آنتن نسيم مي‌رود.

  • نتايج يك نظرسنجي معنادار

نتايج نظرسنجي برنامه‌هاي نوروزي صدا و سيما حاكي از آن است كه شايد براي نخستين بار هيچ‌كدام از سريال‌هاي نوروزي در ميان برنامه‌هاي پربيننده قرار نگرفته‌اند و در كمال شگفتي رتبه‌هاي اول تا سوم نوروز95 به 3برنامه شبكه نسيم خندوانه با 62 درصد و شب‌كوك و دورهمي با 39درصد اختصاص يافته است. اين نظرسنجي 8فروردين با نمونه آماري 4626نفر از افراد 12سال و بالاتر ساكن تهران و 32شهر داراي مركز صدا و سيما انجام شده و نكته جالب اينكه براي سريال «بيمار استاندارد» و «قرعه» حتي درصد بيننده اعلام نشده است.

«زعفراني» با حدود 38درصد بيننده موفق‌ترين سريال بوده و برنامه «سه‌ستاره» احسان عليخاني ويژه تحويل سال فقط حدود 40درصد بيننده داشته است. 3برنامه موفق شبكه نسيم يعني خندوانه، شب‌كوك و دورهمي هم به‌ترتيب با داشتن 92، 90 و 89درصد رضايت مخاطبان در حد زياد و خيلي زياد بهترين‌هاي تلويزيون در نوروز95 لقب گرفتند.

کد خبر 329345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha