همشهری آنلاین: مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس خوزستان گفت: توافق کردیم تا سوآپ بخشی از سیمان تولیدی ایران از راه پاکستان به بازارهای هدف انجام شود.

سیمان

مرتضی لطفی با بيان اين خبر به خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به ظرفیت صادراتی پاکستان توافق کردیم تا سوآپ بخشی از سیمان تولیدی ایران از طریق پاکستان به بازارهای هدف انجام شود.

وی اضافه کرد: پاکستان در زمینه صادرات سیمان به کشورهای همسایه ظرفیت خوبی دارد و با توجه به اینکه این کشور خود کسری تولید سیمان دارد صنایع تولید سیمان ایران نیاز داخلی این کشور به سیمان را تأمین می‌کنند پاکستان نیز به همان اندازه که نیاز این کشور به سیمان را تأمین کردیم به کشورهای همسایه و به نام ایران سیمان صادر خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس خوزستان افزود: ظرفیت 80 میلیون تنی سیمان در کشور و بازار مصرف خوب سیمان در پاکستان موجب شد تا مذاکرات خوبی برای صادرات سیمان به این کشور انجام دهیم.

لطفی گفت: با توجه به نیاز بالای پاکستان به سیمان و ظرفیت تولید 40 میلیون تنی این کشور، ضمن تأمین نیاز پاکستان از طریق صادرات به این کشور می‌توانیم سوآپ سیمان را نیز از طریق این کشور انجام دهیم.

وی افزود: علاوه بر صادرات سیمان به پاکستان، توافق با مسئولان و فعالان اقتصادی پاکستان صورت گرفته تا واحد سایش سیمان را در کویته مرکز بلوچستان پاکستان احداث کنیم.

کد خبر 328910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha