همشهری آنلاین: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور فردا شب (یکشنبه یکم فروردین ماه) در ساعت ۲۴ یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

یکشنبه شب ساعت ها یک ساعت به جلو کشیده می شود

به گزارش ایرنا، بر اساس 'قانون تغییر ساعت رسمی کشور ' مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت 24 اول فروردین ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود.

بر اساس ماده واحده این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود و در ساعت 24 روز سی ام شهریور به حال سابق بازگردانده می شود.

حرکت تمام وسایل نقلیه عمومی، قطارها و هواپیماها بر اساس ساعت رسمی انجام خواهد شد.

امروزه هفتاد و هفت کشور جهان با استفاده از شیوه تغییر ساعات رسمی، برنامه خود را تنظیم می کنند. اما زمان جلو و عقب کشیدن ساعت در این کشورها یکسان نیست.

کشورهای اروپایی از آخرین یکشنبه ماه مارس تا آخرین یکشنبه ماه اکتبر و آمریکا و کانادا از دومین یکشنبه ماه مارس تا اولین یکشنبه ماه نوامبر (به مدت هفت ماه) ساعت رسمی خود را جلو می کشند.

ایران نیز در سال 1357 ساعت رسمی کشور به ساعات تابستانی و زمستانی تقسیم شد، اما مدتی بعد این روند به حالت تعلیق در آمد. سال 1370 نیز در دوران دولت سازندگی بر اساس محاسباتی هیأت وزیران ایران مصوبه ای را به تصویب رساند که طی آن ساعت رسمی کشور همه ساله در اول فروردین ماه یک ساعت جلو کشیده شود و در سی و یکم شهریورماه به حالت اول بازگردانده شود، اما دولت نهم (محمود احمدی نژاد) در اسفند ماه سال 1384 این مصوبه را ابطال ساخت.

کد خبر 328550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha