پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارش برف که از عصر روز چهارشنبه در آذربایجان غربی آغاز شده، شهرهای مختلف این استان را سفیدپوش کرد.

 برف شهرهای آذربایجان غربی را سفیدپوش کرد

به گزارش ایرنا، بارش برف در واپسین روزهای زمستان که از عصر چهارشنبه در شهرهای آذربایجان غربی شروع شده، مردم استان را غافلگیر کرده است.

بارش برف در استان موجب افت سه تا شش درجه ای دمای هوا شده و افزایش مصرف گاز را در پی داشته است.

میزان بارش برف در ارومیه به حدی بوده که اغلب خیابان های مرکز استان طی دیروز و امروز با ترافیک سنگینی مواجه شد.

سرما و بارش برف همچنین به رغم فرا رسیدن روزهای خرید و حضور مردم در بازار، تمام خیابان های مرکز استان خالی را از شهروندان کرد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: حداکثر بارندگی های 24 ساعت گذشته از سردشت با بیش از 25 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

هواشناسی همچنین اعلام کرد که بارش برف و باران در مناطق مختلف استان به شکل متناوب تا اواخر روز جمعه ادامه خواهد داشت و پس از آن دمای هوا افت خواهد کرد.

همچنین در همه مناطق استان آذربایجان غربی اعم از جنوب و شمال استان بارندگی ها به صورت برف و باران و یا مخلوطی از هر دو گزارش شده است.

بارش برف در استان در آستانه فصل بهار موجب نگرانی کشاورزان به علت امکان سرمازدگی محصولات کشاورزی و درختان میوه شده است.

شهرستان چالدران با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان در 24 ساعت گذشته بوده و دمای هوای ارومیه نیز بین یک تا 14 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

هواشناسی آذربایجان غربی در دو روز گذشته با صدور اخطاریه هایی به کشاورزان استان در مورد سرمازدگی باغها و به کارگیری تمهیدات لازم هشدار داده بود.

تنظیم دما و رطوبت دامداری ها، مرغداریها و گلخانه ها، استفاده ازتجهیزات دودزا و گرمایشی در باغها از جمله توصیه های هواشناسی به کشاورزان استان بود.

کد خبر 328477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha