دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: در فاصله ۱۰ روز تا پایان سال ۹۴، شورای صنفی نمایش از میان ۱۴ فیلم متقاضی فهرست ۵ اثر حاضر در اکران نوروزی را مشخص کرد تا رقابت برای فتح گیشه از آخرین چهارشنبه سال آغاز شود گرچه «من سالوادور نیستم» از ۱۰روز پیش روی پرده رفته و پیش از به صدا درآمدن زنگ اکران نوروز میلیاردی شده است.

حاتمی‌کیا برای موفقیت «بادیگارد» چشم به هنرنمایی پرستویی و زارعی دارد.

به گزارش همشهري، «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا، «كفش‌هايم كو؟» كيومرث پوراحمد، «ابد و يك روز» سعيد روستايي، «خشم و هياهو» هومن سيدي و «50كيلو آلبالو» ماني حقيقي فيلم‌هايي هستند كه همراه تازه‌ترين ساخته منوچهر هادي در جدول اكران نوروز قرار گرفته‌اند. حداكثر مهلت اكران فيلم‌ها طبق آيين‌نامه جديد شوراي صنفي نمايش 7هفته است و به اين ترتيب، تماشاگران تا اواسط ارديبهشت95 براي ديدن فيلم‌هاي نوروزي وقت دارند.

4فيلم از 6فيلم حاضر در فهرست اكران نوروز در جشنواره امسال به نمايش درآمده‌اند و از اين نظر مي‌توانند با تكيه بر موج جشنواره نظر مخاطبان را جلب كنند هر چند لحن و فضاي تلخ هر 4فيلم شايد چندان مناسب فضاي شاد و سرخوش نوروز نباشد. من سالوادور نيستم و 50كيلو آلبالو در نقطه مقابل فيلم‌هاي جشنواره‌اي قرار دارند و با لحن شوخ و شنگ مي‌توانند سهم خود را از تماشاگران بالقوه روزهاي عيد مطالبه كنند.

باديگارد كه سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد را براي پرويز پرستويي به ارمغان آورد، در گروه استقلال روي پرده مي‌رود و به لطف حضور چهره‌هايي چون مريلا زارعي، امير آقايي، بابك حميديان و محمود عزيزي چشم به فروشي رؤيايي خواهد داشت. فيلم تازه حاتمي‌كيا در اكران جشنواره بسيار مورد توجه قرار گرفت و حاشيه‌هاي نمايش آن براي خانواده‌هاي شهداي هسته‌اي و شهيدان مدافع حرم هم جزو خبرهاي داغ روزهاي پس از جشنواره بود.

ابد و يك روز با انبوهي از سيمرغ‌هاي بلورين جشنواره سي و چهارم از 26اسفند در گروه آزادي به نمايش عمومي درمي‌آيد و همين حضور در پرديس آزادي، بخت پرفروش شدن آن را بيشتر مي‌كند. گرچه داستان و فضاي فيلم بسيار تلخ است اما روايت سرراست فيلمساز 26ساله و بازي‌هاي درخشان همه بازيگران به‌ويژه پيمان معادي و نويد محمدزاده برگ برنده روستايي براي موفقيت در اكران عمومي است.

كفش‌هايم كو؟ پوراحمد هر چند بسيار بهتر از فيلم قبلي او يعني «50قدم آخر» است اما جز يك نامزدي براي رضا كيانيان در جشنواره فجر موفقيتي نداشت و بعيد به‌نظر مي‌رسد در رقابت با 2فيلم كمدي و 2فيلم تحسين‌شده جشنواره، بختي براي پرفروش شدن داشته باشد. پاشنه آشيل كفش‌هايم كو؟ بازي 2بازيگر جوان است و نقش‌هاي مجيد مظفري و‌رؤيا نونهالي آنقدر پررنگ نيست كه در جذاب شدن روايت داستاني درباره آلزايمر مؤثر باشد.

خشم و هياهو داستان خود را بر ماجراي پركشش عشق و جنايت و شباهت آن با پرونده جنجالي لاله و شهلا بنيان نهاده و شايد همين بتواند براي فيلم تازه سيدي تماشاگر جذب كند. بازي محمدزاده و طناز طباطبايي تماشايي است و البته روايت چندان خطي نيست. اين فيلم با درخشش نسبي در جشنواره به سرگروهي اريكه ايرانيان روي پرده مي‌رود و بايد منتظر ماند و شاهد عملكرد آن در گيشه بود.

محمد شايسته بعد از تلاش نافرجام براي اكران «خانه دختر»، روي صندلي تهيه‌كنندگي 50كيلو آلبالو نشست تا حقيقي در كمال آرامش يك كمدي تازه با حضور بازيگران سرشناس بسازد. اين فيلم در گروه كورش اكران مي‌شود.

  • فروش فيلم‌هاي روي پرده

«من سالوادور نيستم» منوچهر هادي پس از 11روز اكران در تهران و شهرستان‌ها يك ميليارد و 100ميليون تومان فروخته و «در مدت معلوم» وحيد اميرخاني 2ميليارد و 300ميليون تومان در تهران و يك ميليارد و 200ميليون تومان خارج از پايتخت به‌دست آورده است. «كوچه بي‌نام» هاتف عليمرداني در سراسر ايران يك ميليارد و 500ميليون تومان فروش داشته و درآمد «نزديك‌تر» مصطفي احمدي 80ميليون تومان بوده است.

 

کد خبر 327512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha