همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه صنعتی شریف، ایجاد بسترهای پژوهشی مناسب برای افزایش ضریب ماندگاری دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کشور را از راهبردهای این دانشگاه نام برد و گفت: ضریب ماندگاری دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه افزایش یافته است، به گونه‌ای که از دو هزار فارغ‌التحصیل دوره دکتری دانشگاه شریف ۹۰ درصد در کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ايسنا، دکتر محمود فتوحی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی سازمان دانشی در ایران، افزود: 75 درصد فارغ‌التحصیلان دوره دکتری دانشگاه صنعتي شریف، عضو هیات علمی سایر دانشگاه‌های کشور شده‌اند و این امر نشان می‌دهد که دانشگاه شریف توانسته است نقش موثری در تربیت نیروی انسانی داشته باشد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در بخش ديگر سخنانش از راه‌اندازی دو واحد ارائه‌دهنده خدمات صنعتی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: مجوز احداث پارک علم و فناوری این دانشگاه اخذ شده و با احداث این پارک شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مستقر خواهند شد.

وي افزایش نقش دانشگاه در تولید فناوری، ارتقای سطح کیفی و کمی تعاملات صنعتی دانشگاه و ایجاد شبکه شرکای راهبردی را از برنامه‌های راهبردی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه تلاش می‌کند تا پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی را در راستای نیازهای بخش صنعت هدایت کند، از این رو اکثر پروژه‌هایی که در این دانشگاه اجرا می‌شود با نیازهای بخش صنعت مرتبط است.

وی با اشاره به توسعه همکاری این دانشگاه با بخش‌های مختلف یادآور شد: در حال حاضر فعالیت‌هایی در حوزه سلامت با امضای تفاهم‌نامه‌هایی با هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع کردیم.

فتوحی با اشاره به همکاری این دانشگاه با صنایع خودروساز اضافه کرد: در حوزه طراحی و ساخت ماشین‌های هیبریدی فعالیت‌های خود را با صنایع خودروساز شروع کردیم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف با انتقاد از وابستگی شدید دانشگاه‌ها به بودجه‌های دولتی خاطرنشان کرد: این امر مانع پیشرفت فعالیت‌های دانشگاهی می‌شود، از این رو دانشگاه صنعتی شریف به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار است که این امر از طریق تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی و مشارکت دانشگاه در سهام این شرکت‌ها دنبال می‌شود.

فتوحی حمایت از تشکیل واحدهای پژوهشی مشترک با صنعت را از برنامه‌های این دانشگاه در حوزه فعالیت‌های پژوهشی نام برد و گفت: علاوه بر این، این دانشگاه از توسعه واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده خدمات دانش‌بنیان به صنعت حمایت می‌کند که در این راستا تاکنون دو مرکز خدمات فنی و صنعتی در این دانشگاه با همکاری معاونت علمی راه‌اندازی شده است.

کد خبر 327367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha