چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

تشدید برخوردهای نظارتی با میوه‌های ممنوعه در مراکز عرضه عمده تهران موجب انتقال این میوه‌ها از استان تهران و دپوی آنها در برخی استان‌ها و شهرستان‌های کشور شده است.

fruits

رئيس اتحاديه بارفروشان هم تهديد كرده كه از تعزيرات شكايت خواهد كرد و همزمان گمرك ايران طي بخشنامه‌اي اعلام كرد: ارسال محموله‌هاي ميوه به مناطق آزاد صنعتي، تجاري و ويژه اقتصادي ممنوع است. بر اساس اين بخشنامه تا اطلاع ثانوي، عبور انواع ميوه خارجي صرفا با توديع ضمانت‌نامه بانكي معتبر ميسر است و وارد كنندگان ملزم به اخذ مجوز هستند.

ديروز رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران اعلام كرد، در پي برخوردهايي كه طي چند روز گذشته با ميوه‌هاي ممنوعه صورت گرفت، واردكنندگان با جابه‌جايي ميوه‌هاي قاچاق از استان تهران به استان‌هاي ديگر آن را در انبارها دپو مي‌كنند.
حسين مهاجران درباره آخرين وضعيت عرضه ميوه‌هاي خارجي و قاچاق ممنوعه در بازار تهران به مهر گفت: طبيعتا واردكنندگان ميوه‌هاي ممنوعه را پس نداده و با دپوي آنها در انبارها منتظر فرصتي مناسب براي عرضه آن مي‌مانند.به گفته وي وقتي اين ميوه‌ها به سردخانه منتقل مي‌شو د، ماندگاري آنها افزايش مي‌يابد، بنابراين واردكنندگان صبر مي‌كنند تا وضعيت آرام شود و مجددا ميوه‌هاي ممنوعه را نه به‌صورت آشكار بلكه پنهاني در بازار عرضه مي‌كنند.

  • شكايت مي‌كنم

از سوي ديگر انتشار خبر كشف ميوه‌هاي قاچاق از غرفه رئيس اتحاديه بارفروشان توسط تعزيرات حكومتي نيز موجب واكنش وي شد. محسن محمودي «دست داشتن رئيس اتحاديه بارفروشان در ورود ميوه‌هاي قاچاق شده» را كذب محض دانسته و اعلام كرد، عليه تعزيرات حكومتي و همه مسببان اين اتهام، اقامه دعوا و شكايت مي‌كنم.

  • تشكيل كارگروه‌هاي استاني مقابله با قاچاق

در اين ميان غلامرضا بهشتي‌زاده، مديركل امور استان‌هاي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز از تشكيل كارگروه‌هاي استاني مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داده و اعلام كرد، اولويت نخست اين كميسيون‌هاي استاني به‌ويژه در استان‌هاي مرزي مقابله جدي با كالا‌هاي قاچاق از مرزها و مبادي ورودي است.

کد خبر 327020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha