سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی رهبری از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرد.

علی رهبری

به گزارش ایسنا، علی رهبری که مدتی رهبری ارکستر سمفونیک تهران و مدیریت هنری آن را برعهده داشت، امروز (11 اسفندماه) استعفای خود را از این سمت اعلام کرد.

او در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته است: «احتراما به عرض می‌رساند همانطور که مستحضرید، ارکستر و گروه کُر سمفونیک تهران در ۱۲ ماه گذشته با زحمت فراوان و نظمی بی‌نظیر، به بهترین شکل ممکن وظایف هنری خود را انجام داده و باعث افتخار این مملکت شده است.

لازم به بیان است که این ارکستر در این ۱۲ ماه نه‌تنها تمام کنسرت‌های خود را با بالاترین کیفیت اجرا کرده است، بلکه به کشورهایی چون چین و اتریش نیز دعوت شده که نشان از همین کفایت بالای آن بوده است. همچنین در این مدت آثار ۱۱ آهنگساز ایرانی را نیز برای عرضه به بازار بین‌المللی ضبط کرده است، ولی متأسفانه دادن اختیار این ارکستر به بنیاد رودکی از همان ابتدای کار، اشتباهی بزرگ بوده است و هر ماه که از شروع فعالیت گذشته، این اشتباه واضح‌تر خود را نشان داده است، تا جایی که این ارکستر از نظر اداری هنوز بعد از ۱۲ ماه، کوچک‌ترین پیشرفتی نداشته است.

مسؤولیت اداری ارکستر با آقای بهرام جمالی، مدیرعامل بنیاد رودکی بوده است. عدم مدیریت، عدم شناخت کافی موسیقی کلاسیک، داشتن مشاوران بسیار غیرحرفه‌ای و بی‌نظمی‌های افراد زیر دست آقای بهرام جمالی و در آخر، بدقولی‌های این بنیاد نسبت به این هنرمندان ایرانی سبب آن شده است که چند نوازنده و خواننده‌ بسیار خوب ما، ارکستر را ترک کنند و افراد با استعداد ایرانی هم که از خودگذشتگی نشان داده و تمام مشکلات را تحمل کرده‌اند و در ارکستر مانده‌اند نیز حتی یک‌ماه آرامش نداشته‌اند.

همچنین با وجود اخبار غیر واقعی در رسانه‌ها از طرف آقای جمالی در شش‌ماه گذشته، حتی یک‌بار هم دستمزد این افراد به‌طور کامل پرداخت نشده است و قراردادی هم برای آینده در دست ندارند.

بنده هم تا به امروز تمام مشکلات را تحمل کرده‌ام، ولی نه‌تنها دیگر امیدی برای ادامه‌ کار با این بنیاد غیرحرفه‌ای ندارم، بلکه با تقدیم استعفای خودم از سمت رهبر دائم و مدیر هنری این ارکستر، راه را برای نوازندگان باز می‌کنم تا شاید بتوانند سازمان دیگری را در این مملکت برای ادامه‌ کار خود پیدا کنند.

با تجربه‌ بنده که شش بار مدیریت هنری ارکسترهای کشورهای مختلف را به عهده داشته‌ام، واگذاری ارکستر سمفونیک تهران به‌دست افرادی غیرحرفه‌ای و ضعیف در مدیریت و بنیادی مانند بنیاد رودکی، از روز اول اشتباهی بزرگ بوده است که امیدوار هستم، دیگر تکرار نشود.

ارکستر سمفونیک تهران باید مانند بیش از ۲۰ ارکستر دولتی در کشور همسایه ترکیه صد درصد مستقل باشد.

کد خبر 326843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha