همشهری آنلاین: دبیرکل فدراسیون والیبال گفت: دیدار تدارکاتی تیم ملی والیبال ایران با فرانسه قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۵ در پاریس قطعی است.

والیبال تیم ملی

محمود افشاردوست در گفت‌و‌گو با ایرنا در باره برنامه‌های تیم ملی والیبال قبل از حضور در مسابقات انتخابی المپیک، افزود: هنوز به دلیل انجام نشدن برخی هماهنگی‌ها نمی‌توان درباره برنامه‌های تیم ملی والیبال اظهار نظر قطعی کرد، اما دیدار تدارکاتی و دوستانه ایران و فرانسه قطعی است.

وی در خصوص دلایل لغو سفر تیم ملی به کره جنوبی، گفت: در زمان برنامه‌ریزی شده برای سفر تیم ملی والیبال ایران به کره جنوبی، تیم ملی این کشور در سئول حضور ندارد و به همین دلیل سفر لغو شد. این اردو به دعوت شرکت هیوندا بود و تیم والیبال این شرکت یکی از تیم‌های مطرح آسیا است.

دبیرکل فدراسیون والیبال تصریح کرد: البته من هنوز هم با سفر به کره جنوبی موافقم هستم و باید یکبار دیگر با «سیچلو لوزانو» سرمربی تیم ملی والیبال در این زمینه گفت‌و‌گو کنم. اما به نظر می‌رسد که وی با این سفر موافق نیست.

وی درباره کشور جایگزین کره جنوبی برای اردو و دیدار تدارکاتی تیم ملی والیبال ایران گفت: احتمال سفر به چین قبل از حضور در رقابت‌های انتخابی ژاپن وجود دارد. اما آنچه قطعی شده است آن است که تیم ملی والیبال پیش از سفر به شرق آسیا در پاریس اردو می‌زند و با تیم ملی این کشور بازی می‌کند.

تیم‌های فرانسه و چین از حریفان تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های انتخابی المپیک در ژاپن هستند. مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو از 8 تا 16 خرداد در ژاپن برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات باید با تیم‌های استرالیا، ژاپن، چین، فرانسه، لهستان، ونزوئلا و کانادا رقابت کند.

سه تیم برتر و بهترین تیم آسیایی این رقابت‌ها سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو را کسب می‌کنند.

دبیرکل فدراسیون والیبال درباره نحوه ارزیابی عملکرد «مایدا چیچیچ» مربی پیشنهادی برای تیم ملی والیبال زنان که در حال حاضر با تیم نوجوانان دختر تمرین می‌کند، گفت: نحوه کار و تمرین این مربی زیر نظر قرار دارد. نوع برنامه‌ها، تعامل و اصلاح تکنیک، سطح آموزش و برخی فاکتورهای دیگر از جمله موارد ارزیابی عملکرد این مربی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در روز نخست تمرین که من نیز شاهد نحوه تمرینات این مربی بودم، تمرینی با بازیکنان نوجوان والیبالیست انجام داد که در تیم ملی بزرگسلان هم این تمرین را ندیدم. در مجموع همه این عوامل در ارزیابی‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

افشاردوست با بیان اینکه چند مربی ایرانی نیز در کنار این مربی فعالیت می‌کنند، گفت: به آنان گفتیم که وارد مباحث آموزشی نشوند تا با برنامه‌های «مایدا» بیشتر آشنا شویم. مربیان ایرانی برای تجربه بیشتر در کنار این مربی خواهند بود.

وی درباره برنامه فدراسیون برای استعدادیابی در سنین 9 تا 10 سال دختران گفت: مسابقات مینی والیبال نخستین گام برای شناسایی این استعدادها است که اگر استان‌ها شرایط برگزاری چند دوره مسابقات در سال را داشته باشند و دوبار قهرمانی کشور نیز در هر سال برگزار شود، بهترین شرایط مد نظر فدراسیون خواهد بود. در برخی کشورها اینگونه عمل می‌شود اما چون شرایط ایران از نظر جغرافیایی متفاوت است، باید متناسب با شرایط ایران برنامه‌ریزی کنیم.

فدراسیون والیبال برای رشد و توسعه اصولی والیبال بانوان ایران تصمیم به استفاده از یک مربی خارجی در سطح سنین پایه برای تغییر بنیادی در تکنیک و مهارت‌های فنی بازیکنان گرفت که از روز دوم اسفندماه این تصمیم با شروع همکاری مایدا مربی اسلوونی تبار آغاز شد و برای شروع کار 35 دختر والیبالیست از بهترین‌ها به اردوی اولیه دعوت شدند.

کد خبر 326604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha