تاجر آهن زیر شکنجه‌های آدم‌ربایان مجبور شد با برادرش تماس بگیرد و برای آزادی‌اش درخواست یک میلیارد تومان کند اما وقتی برادرش بدقولی کرد، دست به‌کار شد تا هر طور شده از اسارت گروگانگیران فرار کند.

چند روز پيش وقتي تلفن تاجر 35 ساله زنگ خورد، آن طرف خط مردي بود كه خودش را مهرداد معرفي كرد و مدعي شد يك محموله آهن براي فروش دارد. تماس‌هاي تلفني ادامه داشت و در نهايت تاجر آهن با مهرداد بر سر قيمت محموله به توافق رسيد و براي انجام معامله با او قرار گذاشت. محل قرار يكي از خيابان‌هاي پايتخت بود. آن روز تاجر آهن سوار خودروي مهرداد شد و با هم به سمت حاشيه تهران حركت كردند. دقايقي بعد هردو وارد سوله‌اي شدند اما تاجر آهن خبر نداشت كه حادثه‌اي شوم در كمينش است.

24ساعت بعد، مرد تاجر درحالي‌كه سر و صورتش زخمي بود راهي اداره پليس شد. وي وحشتزده به مأموران گفت كه دقايقي قبل از مخفيگاه آدم‌ربايان فرار كرده است. او گفت: وقتي براي بازديد محموله آهن به همراه فروشنده به داخل سوله رفتم، ناگهان مردي به سمتم حمله كرد. او و همدستش دست و پايم را با طناب بستند. آنجا بود كه متوجه شدم همه اينها بهانه‌اي بوده تا مرا به آنجا بكشانند. 24ساعت در سوله زنداني بودم و در اين مدت مردان آدم‌ربا كه دو نفر بودند مدام مرا شكنجه مي‌كردند.

حتي يكي از آنها با چاقو مرا زخمي كرد و آثار خون من هم در محل موجود است. وي ادامه داد: آدم‌ربايان وقتي متوجه شدند كه پولي همراهم نيست، با تهديد چاقو از من خواستند تا با خانواده‌ام تماس بگيرم و درخواست پول كنم. مي‌گفتند درصورتي آزاد خواهم شد كه يك ميلياردتومان پول به‌حساب آنها واريز كنم.

من از ترس جانم مجبور شدم با برادرم تماس بگيرم و به دروغ به او بگويم كه براي انجام يك معامله بزرگ نياز به يك ميليارد تومان پول دارم. از برادرم خواستم تا پول را به‌حساب همان مرد گروگانگير كه در اختيارم قرار داده بود واريز كند اما برادرم بدقولي كرد و پولي به‌حساب آنها نريخت. مي‌دانستم كه آدم‌ربايان فقط در ازاي دريافت پول آزادم مي‌كنند و اگر به خواسته‌شان نرسند جانم در خطر است.

در چنين شرايطي از آدم‌ربايان خواستم تا آزادم كنند. با چرب‌زباني به آنها وعده دادم كه بلافاصله پس از آزادي پول را به حساب‌شان مي‌ريزم. به آنها گفتم كه مي‌توانم مبلغ درخواستي‌شان را جور كنم اما براي جور كردن آن بايد به خانه بروم. آنها كه چاره‌اي جز اعتماد كردن به من نداشتند آزادم كردند و گفتند اگر ظرف 24ساعت پول را به حساب‌شان واريز نكنم، يكي از اعضاي خانواده‌ام را به قتل مي‌رسانند. با اين حال وقتي رهايم كردند راهي اداره پليس شدم تا شكايت كنم.

  • شروع تحقيقات

با اين شكايت، تيمي از كارآگاهان با دستور قاضي سهرابي، بازپرس شعبه نهم دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات خود را شروع كردند و با انجام بررسي‌ها، جواني را در اين خصوص دستگير كردند.او وقتي پيش روي قاضي قرار گرفت خود را بي‌گناه دانست و مدعي شد نقشي در گروگانگيري نداشته است. او گفت پشت ماجرا يكي از آشنايان شاكي است كه با توجه به شناختي كه از او داشته و مي‌دانسته تاجر است و وضع مالي خوبي دارد اين نقشه را كشيده تا از او اخاذي كند. او گفت كه شاكي هميشه در حسابش پول دارد.

به گزارش همشهري، با اطلاعاتي كه از اين مرد به‌دست آمده، تيمي از كارآگاهان با دستور قاضي جنايي تحقيقات خود را براي دستگيري متهم اصلي پرونده آغاز كرده‌اند.

کد خبر 326524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha