چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: راه هوشمند برای جلوگیری از فوران قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو، انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات است. سبزیجات غیر نشاسته‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند.

۸ سبزی کم کربوهیدرات برای دیابتی‌ها

در اینجا 8 نوع سبزی مفید به حال دیابتی‌های نوع دو بیشتر معرفی شده است:

اسفناج

اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا است.

محققان حتی اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزی‌جات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

  • گوجه فرنگی: حاوی ویتامین ث و یک منبع عالی از ویتامین آ و پتاسیم محسوب می‌شود. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها 32 کیلوکالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و ... محافظت ایجاد می‌کند ضمن این که برای دیابتی‌ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.
  • کلم بروکلی: علاوه بر این که کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین‌های آ، ث و کا، فیبر و آهن است.
  • خیار: یک فنجان خیار خرد شده تنها 5 گرم کربوهیدارت دارد و شما در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید. خیار یک منبع عالی از ویتامین کا، پتاسیم و ویتامین ث نیز محسوب می‌شود.
  • کلم: خوردن کلم یک راه ارزان برای اضافه کردن ویتامین‌های کا و ث به رژیم غذایی است البته به علاوه آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، منگنز و ویتامین ب 6.
  • کلم بروکسل: این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین آ، ث و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی ها، می‌تواند برخی سرطان‌ها را دفع کند.
  • گل کلم: این نوع سبزی سرشار از ویتامین ث، فیبر، پتاسیم و فولات است. به علاوه مصرف روزانه 122 گرم از این سبزی در روز تا 14 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.
  • مارچوبه: این گیاه نیز در هر فنجان تنها 27 کالری و 5 گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های آ و کا است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه‌های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می‌شود.

منبع:everydayhealth.com 

کد خبر 326177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha