ربایندگان جوان دانشجوی دزفولی ۲ برادر بودند که قصد داشتند با اجرای این نقشه و به جیب زدن ۱۵۰ هزار دلار یک‌شبه پولدار شوند.

جوان ربوده شده

اين گروگانگيري شامگاه سه‌شنبه 29 دي‌ماه‌ در يكي از خيابان‌هاي شهر دزفول رخ داد. آن شب حسن 27 ساله سوار بر پژو 206 خود خانه را ترك كرد اما هنوز مسافت زيادي طي نكرده بود كه يك خودروي پژو 405نقره‌اي از پشت سر با او تصادف كرد. مرد جوان پياده شد تا ببيند چه اتفاقي افتاده كه در همين هنگام 2مرد نقابدار درحالي‌كه سلاح گرم در دست داشتند با تهديد او را ربودند و فرار كردند.

يك ساعت از ماجراي آدم‌ربايي گذشته بود كه آدم‌ربايان با برادر بزرگ‌تر حسن تماس گرفتند و براي آزادي‌ گروگانشان 150هزار دلار خواستند. از همان زمان تحقيقات پليس براي رديابي گروگانگيران آغاز شد تا اينكه 48ساعت پس از آدم‌ربايي، گروگانگيران كه متوجه شده بودند پليس در يك قدمي آنهاست، از ترس دستگيري گروگانشان را رها كردند و متواري شدند. با آزادي جوان ربوده شده تحقيقات براي دستگيري گروگانگيران ادامه يافت. گروگان رها شده مي‌گفت كه آدم‌ربايان او را به باغي در اطراف شهر منتقل كرده بودند اما در همه اين 48ساعت چشمانش بسته بود و چهره گروگانگيران را نديده بود.

كارآگاهان براي يافتن ردي از آدم‌ربايان به جست‌وجو در باغ‌هاي اطراف شهر پرداختند تا اينكه توانستند باغي كه در اختيار آدم‌ربايان بود را شناسايي كنند. صاحب باغ مي‌گفت كه 2برادر باغ را براي تفريح از او گرفته بودند و وي خبر نداشت كه آنها قصد آدم‌ربايي دارند. مأموران كه حالا هويت آدم‌ربايان را شناسايي كرده بودند طي يك قرار صوري موفق به دستگيري هر دوي آنها شدند. برادر بزرگ‌تر كه 34ساله و متاهل است طراحي نقشه گروگانگيري را برعهده گرفت و گفت: از مدتي قبل به‌دليل بدهي‌هاي زيادي كه داشتم ورشكست شدم.

به‌دنبال راهي مي‌گشتم تا بدهي‌هايم را پرداخت كنم. من بارها براي صرف غذا به تالاري رفته بودم كه متعلق به برادر گروگانمان بود؛ به همين دليل مي‌دانستم كه آنها وضع مالي خوبي دارند. براي اينكه بتوانم بدهي‌هايم را پرداخت كنم نقشه گروگانگيري كشيدم و با كمك برادرم آن را عملي كرديم اما از ترس دستگيري، بي‌خيال ادامه ماجرا شديم و گروگانمان را رها كرديم. پس از آن نيز ماشينمان را فروختيم و هر دو سلاحي را كه داشتيم به رودخانه انداختيم تا كسي نتواند ما را شناسايي كند. با اعترافات اين مرد و برادر كوچكش، براي هر دوي آنها قرار بازداشت صادر شد و تحقيقات براي شناسايي همدستان احتمالي آنها ادامه دارد.

کد خبر 324835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha