همشهری آنلاین: وزیر جدید اقتصاد روسیه روز سه شنبه قول داد با دنبال کردن اصلاحات اقتصادی این کشور ، پیوستن به سازمان تجارت جهانی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، الویرا نابیولینا، وزیر جدید اقتصاد روسیه با اعلام این مطلب گفت: به سرانجام رساندن مذاکرات پیوستن به سازمان تجارت جهانی، همچنان اولویت برتر وزارت اقتصاد روسیه است، چرا که پیوستن به این سازمان برای ایجاد شرایط مناسب برای توسعه اقتصادی روسیه و تحکیم نتایج اصلاحات انجام شده، ضروری است.

بر اساس بیانیه وزارت اقتصاد روسیه، این وزارتخانه همواره تلاش کرده است به گونه ای سالم، با کندی در روند اقتصاد و روزمرگی در امور اقتصادی روسیه مقابله کند و ضرورت ایجاد تغییرات را اساس کار خود قرار داده است.

بیانیه وزارت اقتصاد روسیه تاکید می کند با به دست گرفتن وزارت اقتصاد از سوی وزیر جدید، تداوم اصلاحات اقتصادی و اجتماعی خلل ناپذیر است.

روسیه که به دنبال نهایی کردن مذاکرات ورود به سازمان تجارت جهانی تا پایان سال جاری میلادی است، اصلی ترین اقتصاد جهان است که تاکنون به تجارت جهانی نپیوسته است.

با آنکه از سال‌ها پیش، مسکو خواستار ورود به سازمان تجارت جهانی است، اما مذاکرات آماده سازی که قرار بود سال گذشته به نقطه پایانی خود برسد، به تاخیر افتاد.

کد خبر 32459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز