همشهری آنلاین: علی اکبر شکارچی، محمدرضا درویشی و سید عبدالحسین مختاباد وعلی مرادخانی در آیین یادبود زنده‌یاد احمد محسن پور در فرهنگسرای نیاوران شرکت کرده و از ویژگی‌های هنری این چهره نامی موسیقی منطقه شمال ایران خواهند گفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران  آئین بزرگداشت احمد محسن‌پور قادی‌کلایی موسس فرهنگ‎خانه مازندران ،آهنگساز ، نوازنده و نظریه‌پرداز موسیقی قومی روز جمعه 23بهمن ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 در این مراسم که توسط بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و با مشارکت موسسه فرهنگی پارپیرار برگزار می‎شود،علی اکبر شکارچی ،محمد رضا درویشی، سید عبدالحسین مختاباد و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون فعالیت‎های این هنرمند فقید به ایراد سخن می‌پردازند.

احمد محسن پور قادی‎کلایی متولد یکم اسفند 1324 با فراگیری ساز ویولن وارد دنیای موسیقی شد و در سال 1352 عضو گروه موسیقی محلی رادیو ساری شد. او در سال 1364 نخستین مرکز آموزش موسیقی و پژوهش فرهنگی هنری را با نام فرهنگ‎خانه‎ی مازندران در ساری بنیان نهاد. وی طی نزدیک به چهار دهه فعالیت جدی و حرفه‎ای خود آثار صوتی ،تصویری و مکتوب پرشماری را به دوستان موسیقی مازندران عرضه نموده است. هنرمندان بسیاری همچون محمد رضا درویشی ،علی اکبر شکارچی ، جهانگیر نصری اشرفی ، محمد رضا شفیعی کدکنی ، شهرام ناظری ، هوشنگ جاوید و ... وی را منشا الهام در زندگی شان میدانند. حسین علیزاده از او به عنوان شخصیتی نام می برد که زندگی و امید را به دیگران یاد می‎دهد. این نوازنده نامی تار و سه تار کارهای محسن‌پور را فراتر از بسیاری از هنرمندان مشهور کشور می‎داند و معتقد است او بیناتر از همه بوده و خواهد ماند. تک نوازی سعدی صادقی، اسحاقی و علی اکبر شکارچی نیز بخش‎های دیگری از این برنامه خواهد بود.

در پایان نیز هنرمندان گروه هزار دستان قطعاتی را برای حضار اجرا می‎نمایند.

آئین بزرگداشت احمد محسن پور قادیکلایی 23 بهمن ماه ساعت 15 الی 18 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و عموم علاقمندان به موسیقی اقوام و خصوصا موسیقی مازندران می‌توانند در این برنامه حضور یابند.

کد خبر 324539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha