علی اصغر محمدی: سهام عدالت فرهنگیان که قرار بود از اول مهر ماه توزیع شود، با وجود وعده مسئولان و گذشت چند روز از مهر هنوز واگذار نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش چندی پیش به فرهنگیان وعده داده بود که توزیع سهام عدالت آنها از اول مهر امسال آغاز می‌شود.

محمدرضا محدث خراسانی همچنین در واپسین روزهای شهریور تصریح کرد: آموزش و پرورش،  بخش مربوط به خود، یعنی ثبت‌نام فرهنگیان برای دریافت سهام عدالت را عملیاتی کرده است و اکنون تنها منتظر تحقق وعده آغاز واگذاری سهام عدالت فرهنگیان از اول مهر از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی هستیم.

به گفته وی تاکنون حدود یک میلیون فرهنگی برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند و در واگذاری سهام عدالت، فرهنگیانی که دریافتی کمتری دارند در اولویت هستند.

وی که پیش از این خواستار سرعت عمل وزارت اقتصاد و دارایی در رسیدگی به واگذاری به موقع سهام عدالت فرهنگیان شده بود حاضر به توضیح درباره این خلف وعده و علل توزیع نشدن سهام عدالت فرهنگیان نشد.

درخواست‌ها بررسی نشد

در حالی فرهنگیان براساس وعده معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش منتظر واگذاری سهام عدالت هستند که اصلا فرم های درخواست سهام عدالت فرهنگیان هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

کارشناس مسئول امور رفاهی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره گفت: فرم های درخواست سهام عدالت فرهنگیان تهرانی هنوز در وزارت اقتصاد و دارایی بررسی نشده است.

ابراهیم فاتحی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 167 هزار نفر از فرهنگیان فرم درخواست سهام عدالت خود را تحویل داده اند، افزود: از این تعداد 82 هزار فرهنگی شاغل و 85 هزار نفر نیز فرهنگی بازنشسته هستند.

فرم‌ها تحویل نشد

بر خلاف گفته‌های معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش مبنی بر عملیاتی شدن ثبت‌نام فرهنگیان برای دریافت سهام عدالت در این وزارتخانه، مسئول اجرایی دبیرخانه سهام عدالت گفت: تاکنون فرم های ویژه جمع آوری اطلاعات فرهنگیان شاغل، بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها برای انجام مراحل بعدی واگذاری سهام عدالت فرهنگیان تهرانی  از سوی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران برای بررسی به دبیرخانه ستاد استانی سهام عدالت فرستاده نشده است.

عباس پیرحیاتی با اشاره به اینکه ثبت نام سهام عدالت به صورت استانی انجام می شود، افزود: با توجه به اظهارات مسئولان سازمان آموزش و پرورش، چون ثبت نام سهام عدالت فرهنگیان در تعطیلات تابستان انجام شد، حدود 20 درصد فرهنگیان تهرانی نتوانستند در مهلت مقرر فرم‌های اطلاعاتی تکمیل کنند که برای مساعدت بیشتر در این زمینه نام نویسی از فرهنگیان شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران تا 15 مهر ماه تمدید شد.

براساس این گزارش در بسیاری از استان‌ها نیز فرم‌های اطلاعاتی سهام عدالت فرهنگیان به دبیرخانه اجرایی در استان مربوطه ارسال نشده است. 

از سوی دیگر مسلم میرزاپور، معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در نظر دارد در توزیع سهام عدالت بخش‌های سودآور را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

در همین حال جمعی از نیرو‌های حق‌التدریسی آموزش و پرورش خواهان مشمولیت واگذاری سهام عدالت شدند.

کد خبر 32406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز