همشهری آنلاین: به سال ۲۰۱۶ خوش امدید. با آغاز هر سال جدید، حس خوش بینی و تصمیم برای استفاده از همه راه حل‌های جدید وجود دارد.

روابط عمومی

این راه‌ حل‌های جدید معمولا شخصی هستند اما آیا شما تا بحال به ساخت یک راه حل برای کسب و کار و استراتژی روابط عمومی خود فکر کرده‌اید؟

به گزارش كاوشگران روابط عمومي، ارزیابی و انعکاس اینکه استراتژی روابط عمومی شما در طول سال به چه صورت انجام شده است، کدام استراتژی جواب داده و کدام اثربخش نبوده بسیار مهم است. با ارزیابی این فاکتورها، شما می‌توانید استراتژی خود را برای برنامه ریزی درباره اهداف روابط عمومی که دوست دارید در سال 2016 به آن دست یابید بررسی کنید.

در اینجا چند نکته درباره آنچه استراتژی روابط عمومی شما برای دستیابی به اهداف روابط عمومی در سال 2016 را شامل می‌شود آورده شده است.

  • پیام‌های کلیدی خود را مرور کنید

پیام‌های کلیدی همان چیزهایی هستند که شما می‌خواهید مردم درباره کسب و کار شما به خاطر بیاورند. این ایده خوبی است که به بررسی پیام‌های کلیدی خود بپردازید و مشخص کنید آیا آنها هنوز اطلاعات مناسب برای کسب و کار شما را منتقل می‌کنند. بسیار مهم است که این پیام‌ها واضح و مختصر باشند و درباره آنچه می‌خواهید مخاطبانتان به یاد داشته باشند ارتباط برقرار کنند. این امر به ویژه زمانی مهم است که کسب و کار شما تغییر قابل توجه یا یک ریبرندینگ را تجربه کرده است. با توجه به نکات کلیدی که می‌خواهید مخاطبان خود بشنوند و یا به یاد داشته باشند شروع کنید و مطمئن شوید پیام‌های کلیدی شما این خواسته را منتقل می‌کنند.

  • بررسی پوشش رسانه‌ای خود

آیا شما در سال گذشته به پوشش رسانه‌ای که مد نظرتان بود دست یافتید؟ پوشش رسانه‌ای و نشریاتی که محتوای شما در سال گذشته در آن درج شده را بررسی کنید و مشخص کنید آیا نیاز به بررسی رویکرد خود برای تبادل با رسانه‌ها دارید. شاید همه آنچه لازم است انجام شود بررسی تعداد پوشش رسانه‌ای کسب شده در هر ماه باشد. تبادل‌های بیشتر در ماه و یا اطمینان حاصل کردن از اینکه یک سخنگو برای اظهار نظر در دسترس است ممکن است مقدار پوششی که به آن دست می‌یابید و فرصت‌هایی که مخاطب شما با کسب و کار مرتبط شود را افزایش دهید.

زمانی که به پوشش رسانه‌ای دست یافتید برقراری ارتباط ارزشمند است. پوشش رسانه‌ای خود را در رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و لینکداین ارتقا دهید همچنانکه وب سایت شرکت، لینک‌ها را برای پوشش شما به اشتراک می‌گذارد. این یک روش عالی برای آن است که مخاطبانتان در معرض داستان‌های شما قرار گیرد.

  • نشریات جدید را مورد کندو کاو قرار دهید

آیا لیست رسانه‌ای شما به روز است؟ موارد بسیاری می‌تواند در سال اتفاق بیفتد و با چشم انداز فعلی رسانه‌ها، روزنامه نگاران غالبا نقش‌ها، نشریات و اطلاعات تماس را تغییر می‌دهند. اینکه مطمئن شوید لیست‌های رسانه‌ای شما به روز هستند بسیار مهم است چرا که می‌توانید همچنان به تماس خود با روزنامه نگاران ادامه دهید.

همچنین ایده خوبی است تا نشریات حال حاضر را برای اینکه متوجه شوید آیا هنوز برای اهداف شما مناسب هستند یا نه مورد بررسی قرار دهید و تحقیق را به سوی نشریات دیگری هدایت کنید که مخاطبانتان با آن تعامل دارند. به موارد انتشاراتی دیگری فکر کنید که قادر به ارایه انها هستید، این موارد می‌تواند روزنامه‌ها، وبلاگ‌های آنلاین یا نشریات عمودی مانند کسب و کار کوچک، امور مالی و خرده فروشی باشد. به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما به صورت روزانه اطلاعات را از نشریات متعدد دیگر کسب می‌کنند؛ بنابراین هر چقدر بیشتر به تبادل و ارایه بپردازید شانس بیشتری برای انتشار داستان خود دارید.

  • شبکه بیشتر

شبکه‌سازی یک جزء اساسی برای کسب مشتری جدید است. شبکه‌سازی برای ایجاد روابط دوستانه و اتصال با افراد دیگری که ممکن است منجر به فرصت‌های کسب و کار شوند طراحی می‌شود. به عنوان مالک و یا نماینده کسب و کار مهم است که قادر به راه رفتن در یک اتاق پر از افراد غریبه باشید و کسب و کار خود را ارایه دهید. این یک وظیفه آسان نیست و نیاز به عزم و اراده، شجاعت و تجربه بسیار دارد. یک راهنمایی مفید این است که از هر کسب و کار و یا رویداد اجتماعی به عنوان فرصتی برای هدایت خودتان و کسب و کارتان به سمت مشتریان بالقوه استفاده کنید.

یک استراتژی روابط عمومی می‌تواند ابزار مناسبی برای دستیابی شما به اهداف کسب و کارتان باشد. این استراتژی به شما در به حداکثر رساندن تلاش‌های روابط عمومی و رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

کد خبر 324049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha