همشهری آنلاین: مدیر جشنواره فیلم برلین اعلام کرد مسأله مهاجرت و بحران جهانی پناهندگان در سراسر جهان از جمله موضوعات مهم این دوره برلینانه هستند.

جشنواره برلین

دیتر گاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین اعلام کرد مساله مهاجرت و بحران جهانی پناهندگان در سراسر جهان از جمله موضوعات مهم امسال برلینانه است.

دیتر کاسلیک اعلام کرد ضمنا نقطه عطف امسال این جشنواره حضور مریل استریپ به عنوان رییس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.

کاسلیک در یک پرسش و پاسخ به این مسایل چنین پاسخ داد:

  • موضوع بحران پناهندگان یکی از موضوع‌های اصلی جشنوراه امسال است. چرا؟

ما زمانی جشنواره را تاسیس کردیم که یکی از بزرگترین بحران‌های مهاجرت و پناهندگان شکل گرفته بود؛ یعنی سال ۱۹۵۱. این موضوع همیشه بخشی از برنامه ما بود. ما فیلم‌هایی را به جشنواره می‌آوریم که درک بهتر از دلایلی که موجب دست زدن به مهاجرت می‌شود را تصویر کنند یعنی جنگ و مهاجرت را، نه فقط عواقب این کار را.

  • امسال مریل استریپ رییس هیات داوران است. این نخستین باری است که او در گروه داوران یک جشنواره سینمایی جا می‌گیرد.  

برای ما همراه داشتن مریل استریپ یک برد بزرگ است. نه فقط برای این که او یکی از پرجایزه‌ترین بازیگران و از جمله بازیگرانی است که بیش از همه نامزد دریافت جایزه شده بلکه برای این که او برلینانه را خیلی خوب می‌شناسد. او و جشنواره یک رابطه طولانی مدت با هم دارند.

  • از مسایل داغ جشنواره امسال بر کدام‌ها انگشت می‌گذارید؟

بخش مستندها امسال خیلی خوب بسته شده و برای اولین بار ما ۲ بخش رقابتی داریم و فرانسه خیلی قوی در این بخش ظاهر شده است. در این بخش ما بیشتر به واقعیت‌های جاری توجه داریم و مردمی را نشان می‌دهیم که در کشورهای مختلف به دلیل مسایل سیاسی در وضعیت‌های فوق‌العاده و سخت قرار دارند.

منبع: ورايتي

کد خبر 324019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha