همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موقع تحویل گرفتن این وزارتخانه، هشت هزار میلیارد کسری داشتیم، گفت: در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تراز منفی ندارند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، سیدحسن هاشمی در جشن بزرگ فجر انقلاب در تبریز گفت: هرچند جرقه انقلاب اسلامی از قم آغاز شد ولی شعله انقلاب توسط مردم قهرمان پرور آذربایجان و بخصوص تبریز روشن‌تر شد،تاریخ تمدن ایران کهن به این خطه افتخار می‌کند و مردم ایران اسلامی، مدیون این منطقه هستند.

به گفته وی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران احساس حقارت کرده و اعتقادات و باورهای آنان زیر پا گذاشته می‌شد و به همین دلیل، انقلاب کردند.

وزیر بهداشت در ادامه به تبیین وضعیت مسموم فرهنگی و اجتماعی دوران حکومت پهلوی پرداخت و اظهار کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم احساس می کردند که حکومت آنان، عامل ابرقدرت هاست.

به گفته وی انقلاب اسلامی مردم ایران، شبیه یک معجزه بود و در طول 37 سال گذشته، فراز و نشیب های زیادی همچون جنگ تحمیلی را با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشته است.

وی افزود: متاسفانه در یک دهه گذشته، خسارات مالی و اقتصادی بسیار زیادی به کشور وارد شد که میزان این خسارات، بیشتر از خسارات دوران جنگ تحمیلی بود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ایران، ژاندارم منطقه نیست، گفت: جانفشانی های مردم ایران و قاطعیت های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران اسلامی را به قدرت بلامنازع جهانی و منطقه ای تبدیل کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی و کشورهای عضو گروه 5+1 ادامه داد: واقعا باید به عملکرد وزارت خارجه افتخار کرد.

وی در بخشی از سخنان خود افزود: بسیاری از علوم، چه قبل و چه پس از اسلام از ایران به غرب رفته است. در حالی که امروزه ما فقط از بخشی از آن‌ها ارتزاق می‌کنیم. تعداد دانشمندان کشور ایران، قابل مقایسه با هیچ یک از کشورهای منطقه نیست. به عنوان مثال تعداد دانشمندان ایران اسلامی، بیش از شش برابر دانشمندان کشور عربستان است.

وی بر لزوم تلاش تمامی مسئولان مربوطه در راستای افزایش رفاه اجتماعی مردم تاکید کرد و با تاکید بر ضرورت گسترش بیمه‌های اجتماعی در کشور به عیادت خود از یک قهرمان ملی اشاره کرد و گفت: هزینه های هنگفت درمان و عدم توان بیمه برای تامین این هزینه ها باعث شده است که از طریق فضای مجازی برای این قهرمان، پول جمع شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز از وجود 230 هزار متر مربع پروژه در دست احداث در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گزارش مرکز ملی آمار ایران، بیش از 70 درصد مردم ایران از اجرای طرح تحول نظام سلامت، رضایت دارند.

وی با انتقاد از نگرش های سوسیالیستی و اجازه ندادن به بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری در ساخت درمانگاه و بیمارستان ادامه داد: پسابرجام فرصت بسیار مناسبی است تا در راستای تحقق این مهم بیش از پیش تلاش کرد. نباید چندان به حرف این و آن گوش کرد.

هاشمی به یکی از دیدارهای اخیر اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حضرت آقا از دولت انتظار دارند رشد کشور را به هشت درصد برساند. این رقم در دولت گذشته منفی 6.8 درصد بود و در حال حاضر تقریبا مثبت دو درصد است.

وی گفت: باید برای دوره پسابرجام کاری کنیم که امن بودن و سود آور بودن سرمایه گذاری در ایران را به سرمایه گذاران بین المللی نشان دهیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به انتقاد یک عده نسبت به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: " خدا انصاف دهد. اگر آبی نمی آورند لااقل کوزه ای را نشکنند."

عیادات وزیر بهداشت از دو جانباز قطع نخاع تبریزی

سیدحسن هاشمی پس از شرکت در جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه تبریز به بیمارستان اسد آبادی تبریز رفته و از دو جانباز 70 درصدی و قطع نخاع تبریزی با نام های دکتر حسین همتی و رحیم حسن زاده عیادت کرد.

جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تعداد دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در این برنامه، همراهی می کردند.

 

کد خبر 324000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha