همشهری آنلاین: اس‍پانیا و نیکاراگوئه روز پنجشنبه ۴ ژانویه (۱۵ بهمن) موارد عفونت زنان باردار با ویروس زیکا را گزارش کردند.

zika

به گزارش خبرگزاری‌ها مقامات اسپانیا اعلام کردند زنی که از سفری به کلمبیا به خانه‌اش در این کشور بازگشته بود، مبتلا به عفونت زیکا تشخیص داده است.

وزیر بهداشت اس‍پانیا اعلام کرد که این زن -نخستین موردعفونت زن باردار با زیکا در اروپا- یکی از هفت مورد ابتلا به ویروس زیکا در این کشور است، اما در عین حال اظهار کرد خطر انتشار گسترده این ویروس در اس‍پانیا وجود ندارد.

مقامات نیکاراگوئه نیز نخستین سه مورد عفونت با ویروس زیکا را در سه نقطه متفاوت این کشور گزارش کردند و به این ترتیب شمار کل موارد عفونت زیکا در این کشور آمریکای مرکزی به ۲۹ مورد می‌رسد.

روساریو موریلو سخنگوی دولت و بانوی اول نیکاراگوئه گفت که این زنان سه تا چهار ماه باردار هستندِ و این کشور برای مقابله با پشه‌های ناقل ویروس در حال اجرای یک برنامه ضدعفونی کردن با دود است.

السالوادور یک کشور دیگر آمریکای مرکزی که با هزاران مورد عفونت با ویروس زیکا مواجه است، ماه گذشته از زنان خواست برای جلوگیری از به دنیا آمدن نوزادان با نقصان مغزی به علت عفونت مادران با این ویروس بارداری‌هایشان را تا سال ۲۰۱۸ به تأخیر بیندازند.

از طرف دیگر برزیل دو مورد انتقال ویروس زیکا مربوط به انتقال خون را اعلام کرده است. گزارش این موارد به همراه مورد انتقال آمیزشی ویروس در تکزاس در ایالات متحده بر نگرانی‌ها افزوده است، هر چند که کارشناسان می‌گویند بعید به نظر می‌رسد ویروس از طریق این دو شیوه انتشار گسترده‌ای پیدا کند.

کد خبر 323998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha