مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: هیچ لایحه ای برای تصویب نرخ آرم طرح ترافیک به شورای شهر تهران ارایه نخواهد شد زیرا تعیین نرخ آرم طرح ترافیک جزو اختیارات قانونی سازمان حمل و نقل ترافیک محسوب می شود.

تشکری هاشمی گفت: براساس قانون تصمیم‌گیری در مورد نرخ آرم طرح ترافیک برعهده شهرداری است و سازمان بازرسی کل کشور نیز در نامه‌ای به شورای شهر اعلام کرده که مرجع تعیین کننده قیمت آرم طرح ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی در پاسخ به اظها نظر سخنگوی شورای شهر تهران مبنی بر آنکه شورای شهر تهران هرگز از سازمان بازرسی کل کشور درباره این اختلاف، نظر نخواسته است گفت: وزارت کشور پیگیر این موضوع بوده است و در واقع وزارت کشور از سازمان بازرسی کل کشور در این باره استعلام کرده است، بنابر این با روشن شدن پاسخ سوالات وزارت کشور باید تکلیف سایر نهاد ها نیز مشخص باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سخنگوی شورای شهرسازمان بازرسی کل کشور را مرجع رسیدگی به حل اختلافات بین شهرداری و شورا و فرمانداری ندانسته است تصریح کرد: اصولا اختلافی بین شورای شهر، فرمانداری و شهرداری وجود نداشته که مرجعی بخواهد بین این نهادها تفاهم ایجاد کند بلکه تنها سوء برداشت از قوانین و مقررات بوده که با درایت به موقع سازمان بازرسی کل کشور این سوء برداشت مرتفع شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک با تاکید برآنکه هیچ تصمیمی برای کاهش آرم های طرح ترافیک وجود ندارد گفت: قیمت آرم های طرح ترافیک به هیچ وجه زیاد نیست و اگر قیمت کنونی آرم ها با قیمت آرم های طرح ترافیک روزانه که 10 سال پیش فروخته می شد مقایسه شود خواهیم دید که 10 سال پیش اشخاص حقیقی و حقوقی برای دریافت مجوز یک روزه طرح ترافیک باید هزار تومان پرداخت می کردند اما اکنون قیمت روزانه آرم طرح ترافیک بر مبنای 365 روز سال برای اشخاص حقیقی حدود 460 تومان و برای اشخاص حقیقی هزار و 370 تومان است و بر مبنای 250 روز کاری سال نرخ آرم برای اشخاص حقیقی روزانه  660 تومان و اشخاص حقوقی 2 هزار تومان است که  در واقع می توان گفت با توجه به نرخ تورم ، آرم های طرح ترافیک نه تنها نسبت به 10 سال پیش گران تر نشده اند بلکه در بیشتر موارد به کمتر از نصف قیمت به فروش می رسند.

وی افزود: از سوی دیگر نباید هزینه دریافت آرم طرح ترافیک و درواقع هزینه استفاده از وسیله  شخصی کمتر از هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باشد اما اگر هزینه یک روزه آرم طرح ترافیک را با کرایه تاکسی ها مقایسه کنیم خواهیم دید که از نظر اقتصادی خرید آرم مقرون به صرفه تر است بنابر این تقاضای دریافت آرم روز به روز بیشتر خواهد بود.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به اینکه بر اساس این دلایل منطقی کاهش قیمت آرم ها در دستور کار قرار ندارد تصریح کرد: هر یک از اقشار جامعه از جمله معلمان، پرستاران، اساتید دانشگاه، پزشکان برای حضور در محدوده طرح ترافیک دلیل دارند بنابراین نمی توان مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را با کمترین هزینه به همه افراد داد زیرا در این صورت محدوده طرح ترافیک معنای خود را از دست می دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با انتقاد از اظهار نظرهای برخی از مسولین مبنی بر نامعتبر بودن آرم های طرح ترافیک تاکید کرد: ایجاد هرج ومرج برای رسیدن به اهداف خود ناشی از عدم تدبیر است و هیچ جایگاهی در اصول مدیریتی ندارد زیرا برای حل هرگونه اختلاف مرجعی قانونی وجود دارد و همه باید تسلیم قانون باشند.

وی ادامه داد: اختلاف نظر در مورد قیمت آرم ها تنها مربوط به این دوره نمی شود و در دوره های گذشته نیز اختلاف نظر های در مورد قیمت آرم های طرح ترافیک بین شهرداری و شورای شهر تهران وجود داشته اما همواره شورای شهر نظرات مشورتی خود را ارائه داده و در نهایت شهرداری در مورد قیمت آرم‌ها تصمیم‌گیری کرده‌است.

وی افزود: در این دوره هنگامی که نرخ و زمان اعتبار آرم ها در شورای شهر مطرح شد هیچ یک از اعضای شورای شهر با آن مخالفت نکردند اما پس از مدتی مخالفت های سایر دستگاه ها و مسولین از طریق سخنگوی شورای شهر بارها مورد تاکید قرار گرفت که این امر پدیده ای نوظهور است.

مهندس تشکری هاشمی در مورد اینکه چرا اظهار نظرهای ریاست شورای شهر که در جلسات گذشته مطرح شده با نظرات سخنگوی شورای شهر تفاوت های فاحش دارد گفت: پاسخ این مساله در صلاحیت اعضای شورای شهر تهران است.

کد خبر 32398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز