دزدان کامیون حامل گاوهای شیرده، مجرمان سابقه‌داری بودند که با پوشیدن لباس پلیس دست به گروگانگیری و اخاذی میلیونی زده بودند.

متهمان

 اعضاي اين باند كه 4مرد جوان هستند، نيمه‌شب 12آبان‌ماه با حمله به يك راننده كاميون دست به سرقت 6 گاو شيرده زدند و از همان زمان تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. راننده كاميون درباره ماجراي سرقت گفت: دقايقي از نيمه‌شب گذشته بود كه در ورودي اتوبان تهران- ساوه توقف كردم تا باد چرخ‌ها را چك كنم.

در همين هنگام چند مرد به من حمله كردند و از پشت سر يك گوني روي سرم كشيدند و به زور مرا سوار خودروي پرايد خود كردند. در بين راه مدام تهديدم مي‌كردند كه اگر سر و صدا كنم مرا خواهند كشت و در نهايت پس از چند ساعت، در گوشه‌اي توقف كردند و يكي از آنها گوني را از روي سرم برداشت و مرا از ماشين به بيرون پرتاب كرد. همان لحظه توانستم چهره او را ببينم. پس از آن دوان‌دوان خودم را به كاميونم در همان نزديكي رساندم اما از 6 گاو شيرده كه قرار بود آنها را به اراك ببرم اثري نبود. آنها گاوها را كه 36ميليون تومان ارزش داشتند سرقت كرده بودند.

با شكايت اين مرد، كارآگاهان به چهره‌نگاري يكي از سارقان پرداختند و در ادامه متوجه شدند كه اين مرد مجرمي سابقه‌دار به نام بهزاد است كه بارها به اتهام سرقت منزل، حمل‌ و نگهداري سلاح و... به زندان افتاده است. او در يك عمليات ضربتي دستگير شد و اعتراف كرد كه گاوها را با همدستي 3نفر از دوستانش سرقت كرده و آنها را به مبلغ 12ميليون تومان به يك مالخر فروخته‌اند. با اطلاعاتي كه اين مرد در اختيار پليس قرار داد، همدستان او يكي پس از ديگري دستگير شدند. همه آنها مجرمان سابقه‌داري بودند كه جرايمي ازجمله اخلال در نظم عمومي، آزار و اذيت جنسي، جيب‌بري، آدم‌ربايي، سرقت از منزل و... در پرونده‌شان به چشم مي‌خورد و برخي از آنها از سوي مراجع قضايي تحت تعقيب بودند. هرچند متهمان در بازجويي‌‌ها به سرقت گاوها اعتراف كردند اما اين همه ماجرا نبود، چرا كه پيدا شدن مدارك شناسايي مردي به نام ساسان در مخفيگاه آنها، راز يك گروگانگيري ميليوني را فاش كرد.

ساسان فردي بود كه مدتي قبل از سوي 4مرد مأمورنما ربوده شده بود. اين مرد پس از حضور در اداره آگاهي، متهمان را شناسايي كرد و گفت: آن روز در خانه بودم كه اين افراد درحالي‌كه لباس پليس به تن داشتند، به زور وارد خانه‌ام شدند. آنها گفتند كه مأمور مبارزه با مواد‌مخدر هستند و دنبال مواد مي‌گردند.

بعد شروع به جست‌وجو كردند. آنها دست و پايم را بستند و علاوه بر سرقت 12ميليون تومان پولي كه در خانه داشتم، مقداري از اثاثيه خانه را هم دزديدند. بعد مرا سوار ماشين خودم كردند و بردند. آنها تهديدم كردند كه بايد با بستگانم تماس بگيرم و درخواست پول كنم. از ترس جانم با دامادمان تماس گرفتم و او 13ميليون تومان به حسابم ريخت كه آدم‌ربايان پس از برداشت اين مبلغ از حسابم، در نهايت مرا با چشمان بسته در يكي از اتوبان‌ها رها كردند.

سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان و تنوع در شيوه و شگرد آنها براي سرقت، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره اعضاي اين باند را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره 5پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 323804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha